Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
676,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ورود، ابقا و خروج از چرخه‌ی سلولی طی رشد گیاه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ورود، ابقا و خروج از چرخه‌ی سلولی طی رشد گیاه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Current Opinion in Plant Biology
سال انتشار
2015
کد محصول
1005712
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
676,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
837 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



Abstract

Growth and development of plants are driven by the continuous production of new cells at the meristems; hence, it is of pivotal importance for plants to precisely regulate the timing and extent of cell proliferation. Although over the past decades the molecular components underlying cell cycle progression have been the subject of intensive research, knowledge remains scarce on how the various elements connect with developmental pathways. Recently, advances have been made that link cell cycle entry with nutrient availability, cell division maintenance with stem cell organization, and cell cycle exit with reactive oxygen species and developmental programs 

چکیده

رشد و توسعه‌ی گیاهان حاصل از مستمر سلول های جدید در مریستم‌ها است؛ از این رو، تنظیم زمان بندی و میزان تکثیر سلولی به صورت دقیق برای گیاهان از اهمیت اساسی برخوردار است. اگر چه طی دهه‌های گذشته اجزای ملکولی که زمینه ساز پیشرفت چرخه سلولی هستند، موضوع تحقیقات متمرکز قرار گرفته‌اند، اما اطلاعات در مورد نحوه‌ی ارتباط عناصر مختلف با مسیر رشد سلولی بسیار اندک می‌باشد. به تازگی، پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی ارتباط ورود به چرخه‌ی سلولی با در دسترس بودن مواد مغذی، ابقا در تقسیم سلولی با سازمان‌دهی سلول‌های بنیادی، و خروج از چرخه‌ی سلولی با دخالت گونه‌های فعال اکسیژن و برنامه‌های رشد انجام گرفته است.

1-مقدمه

پروتئین‌های کلیدی که باید هدف قرار بگیرند، کینازهای وابسته به سیکلین (CDKs) می‌باشند که انتقال بین مراحل مختلف چرخه سلولی را توسط فسفوریلاسیون مجموعه‌هایی از سوبستراها کنترل می‌نمایند. چرخه‌ی سلولی گیاهی توسط دو CDK عمده کنترل می‌گردد، این پروتئین‌ها CDK‌های نوع آ (CDKA) هستند، که برای هر دو نقطه‌ی گذار G1-به-S و G2 به M ضروری می‌باشند، و CDK  های نوع( B(CDKB که بیشترین نقش را در کنترل فعالیت کینازی در انتقال G2 به M و طی مرحله‌ی M ایفا می‌نمایند [1]. زمان بندی فعالیت CDK و اختصاصی بودن سوبسترا تا حد زیادی توسط همکاری با شرکای سیکلینی گوناگون تعیین می‌گردد که در این میان سیکلین‌های نوع D (CYCD) عمدتا گذار از G1-به-S را در پاسخ به محرک‌های رشد سلولی تنظیم می‌نمایند، در حالی که سیکلین‌های نوع( A (CYCA و نوع B (CYCB)  به ترتیب پیشرفت مرحله‌ی S و انتقال G2 به M را تحت کنترل خود دارند [1]. علاوه بر این، ساز و کارهای گوناگونی فعالیت کینازهای وابسته به سیکلین را در پاسخ به محرک به صورت دقیق به تعادل می‌رسانند. .. 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید