Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی منابع طبيعی " با موضوع " فرآیند خمیرکاغذگیری از فیبرهای غیرچوبی به صورت بی خطر برای محیط زیست " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فرآیند خمیرکاغذگیری از فیبرهای غیرچوبی به صورت بی خطر برای محیط زیست
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Suranaree Journal of Science and Technology
سال انتشار
2010
کد محصول
1006128
تعداد صفحات انگليسی
20
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
606 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The increasing demand for paper has raised the need for low-cost raw materials and also for the development of new process in order to boost production. Non-wood fibers, for example agricultural residues and annual plants, are considered an effective alternative source of cellulose for producing pulp and paper sheets with acceptable properties. This paper reviews some physical and chemical properties of non-wood pulps which have effects on the making of paper. The less polluting pulping processes that use organic solvents are of interest for pulp production. The delignification of the Organosolv pulping process depends on the type of Organosolv methods and cellulosic sources used. The chemicals and cooking conditions, such as the catalysts, solvent concentration, cooking temperature, cooking time, and liquor to raw material ratio, all influence the properties of the pulp and paper

چکیده

تقاضای روزافزون برای کاغذ، نیاز برای ماده خام اولیه ارزان قیمت و همچنین به کارگیری فرایندهای جدید به منظور افزایش تولید را بیش از پیش گوشزد می کند. فیبرهای غیرچوبی، برای مثال باقی مانده های کشاورزی و گیاهان یکساله، به عنوان جایگزین های مناسبی برای سلولز در امر تولید خمیر کاغذ و برگه های کاغذ با کیفیت مناسب هستند. این مقاله برخی خصوصیات فیزیکی و شیمیایی خمیرکاغذهای غیرچوبی که در تولید کاغذ نقش ایفا می کنند را بررسی می کند. فرآیندهای خمیرکاغذ سازی که کمتر آلوده کننده هستند و از حلال های آلی در آن ها استفاده می شود در اولویت ترجیح برای تولید خمیر کاغذ هستند. Delignification فرآیندهای خمیرکاغذسازی organosolv به نوع روش های organosolv و منابع سلولزی که مورد مصرف قرار گرفته اند بستگی دارد. مواد شیمیایی و شرایط پخت، مثل کاتالیست ها، تجمع حلال، دمای پخت، زمان پخت و ... همگی بر مشخصات خمیرکاغذ و کاغذ تاثیر می گذارند.

1-مقدمه

خمیرکاغذ و کاغذ یکی از پرتقاضاترین اجزای تولیدی جهان صنعت هستند. تصور می شود مصرف جهانی کل از کاغذسازی از 316 میلیون تن در سال 1999 و 351 میلیون تن در سال 2005 به 425 میلیون تن تا سال 2010 رسیده است (Garcia et al., 2008). پیشرفت در فناوری خمیرکاغذ و کاغذ بر اکثر مشکلات پیش روی این صنعت فائق آمده است. مشکلات زیست محیطی باعث به کارگیری فناوری های پاک تری شده که امروزه در صنعت کاغذسازی به کار گرفته می شوند. مواد خام جدید باعث جایگزینی مواد خام چوبی سنتی با با مواد غیرچوبی و مواد باقی مانده شده اند و فرایندهای رنگبری خمیرکاغذ و پخت پاک تری مورد استفاده قرار گرفته اند. فناوری پاک تر برای به دست آوردن تولید بیشتر با کمترین تاثیر بر محیط زیست و همچنین برای ذخیره، استفاده و بازیافت مواد شیمیایی و خام گران قیمت و کمیاب به کار گرفته می شوند. این فناوری همچنین با عنوان " فناوری بی یا بدون ضایعات " خوانده می شود...



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی منابع طبيعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Non-wood fiber
organosolv
alcohol pulping
solvent-based pulping
delignification

ثبت سفارش جدید