Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
764,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " عملکرد فریم های بتن آرمه با میراگرهای ویسکوز " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عملکرد فریم های بتن آرمه با میراگرهای ویسکوز
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of the 3rd International Conference on Seismic Retrofitting
سال انتشار
2010
کد محصول
1006315
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
482 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

During last earthquakes, often the conventional reinforced concrete (RC) buildings had suffered damages. So in conventional RC buildings, earthquake-induced energy is dissipated in components of the gravity and lateral-loadresisting system. The action of dissipating energy in framing such as beams and joints in a moment-resisting frame produces damage in those components. Repair of such damage after an earthquake is typically expensive and often requires evacuation of the building while repair work on the gravity system is undertaken. In this research, adding viscose damper to new and existing RC frames have investigated. So nonlinear dynamic analysis of the systems has been carried out and its structural behavior has been investigated. Results indicate that, this damper enhances the seismic behavior of RC frames. It causes the energy applied to structure due seismic loading, concentrate on damper while other members stand in elastic zone. It evacuation of the building for repair might not be necessary and the total repair cost will likely be minor compared with the costs associated with repair and business interruption in a conventional building

چکیده

در طول رخداد زمین لرزه های اخیر، غالبا ساختمان های بتن آرمه RC عادی متحمل آسیب هایی شده اند. بنابراین در این سازه ها، انرژی القا شده از زلزله در مولفه های گراویتی و سیستم مقاومتی در برابر بار جانبی منتشر شده است. عمل این انرژی منتشر شده در قاب بندی ها مانند تیرها و اتصالات در یک قاب مقاوم می تواند آسیب هایی در این مولفه ها ایجاد کند. تعمیر چنین آسیب هایی بعد از زلزله معمولا هزینه بر است و غالبا به تخلیه ساختمان در زمان تعمیر سیستم گراویتی نیاز است. در این تحقیق، اضافه کردن میراگر ویسکوز به قابهای جدید و موجود RC بررسی شده است. بنابراین، آنالیز دینامیکی غیرخطی سیستم ها اجرا شده و رفتار سازه ای مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می دهند که این میراگر رفتار لرزه ای قابهای RC را افزایش می دهد. این روند باعث می شود که انرژی اعمالی ناشی از بار لرزه ای به سازه، بر میراگر متمرکز شود در حالی که اجزای دیگر در ناحیه الاستیک باقی بمانند. ارزیابی ساختمان برای تعمیر ممکن است چندان ضروری نباشد و کل هزینه تعمیر هم در مقایسه با هزینه های مربوط به تعمیر در یک سازه عادی کمتر باشد.

1-مقدمه

ممکن است به دلایلی، ساختمان های موجود به تعمیر نیاز داشته باشند. نوسازی سازه تخریب شده توسط زلزله یا مقاوم سازی یک ساختمان آسیب ندیده از جمله این دلایل هستند و ممکن است در این روند، تجدید نظر بر طراحی یا کدهای بارگذاری نیاز باشد. در اینجا، عبارت تعمیر مجدد بیان کننده اضافه کردن مولفه های سازه بعد از ساخت و ساز اولیه است که برای نوسازی و مقاوم سازی هم کاربرد دارد. همچنین زمانی که بار لرزه ای و کدهای طراحی در مقایسه با کدهای گراویتی با تجدید نظرهای پی در پی مواجه باشند، ملاحظات زمین لرزه ای می توانند دلیل اصلی نیاز به مقاوم ساز ی سازه های موجود باشند...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Concrete
Damper
Viscous

ثبت سفارش جدید