Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " هشت قابلیت بزرگ: رویکرد معیارمحور برای اعتبار سنجی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
هشت قابلیت بزرگ: رویکرد معیارمحور برای اعتبار سنجی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Psychology
سال انتشار
2005
کد محصول
1007550
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
46
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
213 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

The author presents results of a meta-analysis of 29 validation studies (N=4,861) that uses the Great Eight competency factors (Kurz & Bartram, 2002) as the criterion measurement framework. Predictors of the Great Eight competencies based only on personality scales show moderate to good correlations with line-manager ratings for all 8 of the competencies. On their own, ability tests correlate with 4 of the 8 competencies, and together ability and personality data yield operational validities ranging from 0.20 to 0.44 for the 8 competencies. Operational validities for aggregated predictors with aggregated criteria were estimated to be 0.53. The value of differentiating the criterion space and of relating predictor variables to criterion variables in a one-to-one fashion is discussed

چکیده

نویسنده، نتایج تجزیه و تحلیل متا از 29 مطالعه اعتبار سنجی ( n=4861) را ارائه کرده که از هشت عامل بزرگ قابلیت ( کورز و بارتون 2002) به عنوان چارچوب اندازه گیری معیار استفاده کرده است. پیش بینی کننده های هشت قابلیت بزرگ براساس مقیاس های شخصیتی است که همبستگی های متوسط تا خوب را با رتبه بندی مدیران خطی برای همه 8 قابلیت نشان می دهد. در تحقیق ما، آزمون­های توانایی با 4 مورد از 8 قابلیت همبسته بودند و همراه با داده های توانایی و شخصیت اعتبارهای عملیاتی نیز از 0.2 تا 0.44 برای 8 قابلیت حاصل شده است. اعتبارات عملیاتی پیش بینی کننده های یکپارچه با معیارهای یکپارچه نزدیک به 0.53 برآورد شده است. ارزش تمایز بین فضای معیار و متغیرهای پیش بینی کننده مربوط به متغیرهای معیار به صورت یک به یک مورد بررسی قرار گرفته است.

1-مقدمه

این مطالعه مدل عملکردی را در محیط کار ارائه می کند که هشت عامل مهم قابلیت را تعریف می کند که ما به عنوان هشت قابلیت مهم به آنها اشاره می کنیم. هشت قابلیت از تجزیه و تحلیل عاملی و تجزیه و تحلیل چندبعدی مقیاسی رتبه بندی فردی و مدیران نسبت به عملکرد در محیط کار حاصل می شود. و از دامنه پیش بینی کننده حاصل نشده است ( یعنی آزمونهای توانایی، انگیزش یا پرسشنامه های شخصیتی)...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




validation
personality
competency models

ثبت سفارش جدید