Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
940,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " بررسی پارامترهای جوشکاری اغتشاشی اصطکاکی الیاژ الومینیوم 6063-7075 با استفاده از روش تاگوچی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی پارامترهای جوشکاری اغتشاشی اصطکاکی الیاژ الومینیوم 6063-7075 با استفاده از روش تاگوچی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
.
سال انتشار
2015
کد محصول
1007580
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
940,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
571 کیلو بایت
تصویر پیش فرض




Abstract

In this work, effect of some welding parameters such as rotational speed, travel speed and plates’ position on microstructure and mechanical properties of Friction Stir Welded joint of 6063 and 7075 alloys was predicted via Taguchi method. Signal to Noise ratio (S/N) analysis indicated that maximum tensile strength achieved when rotational and travel speeds, and plates’ position were chosen as 1600 rpm, 120 mm/min and Al7075 in advancing side (AS-7075), respectively. According to ANOVA analysis, it was observed that rotational, travel speed and plates’ position have 59, 30 and 7 percent influence on tensile strength of joint respectively. Finally a model for tensile strength values based on FSW parameters was calculated which was also confirmed by experimental results

چکیده

در این پژوهش، تاثیر برخی از پارامترهای جوشکاری مانند سرعت دورانی، سرعت حرکت و موقعیت صفحه ها بر روی خواص ریز ساختار و خواص مکانیکی مفصل جوشکاری شده ی اغتشاشی-اصطکاکی از جنس الیاژ 6063 و 7075 با استفاده از روش تاگوچی پیش بینی می گردد. تجزیه و تحلیل نسبت سیگنال به نویز (S/N) نشان داده است که بیشترین تنش کششی هنگامی به دست می اید که سرعت دورانی و سرعت حرکت و موقعیت صفحات به ترتیب برابر با 1600 rpm، 120 mm/min، بوده و Al7075 در طرف پیش رونده باشد (AS-7075) . با توجه به تجزیه و تحلیل ANOVA ، مشاهده می گردد که تاثیر پارامتر های سرعت دورانی و سرعت حرکت و موقعیت صفحات بر روی مقاومت کششی مفصل، به ترتیب برابر با 59، 30 و 7 درصد می باشد. نهایتا، مدلی برای مقادیر تنش کششی بر اساس پارامتر های FSW محاسبه شده است که با نتایج تجربی صحه گذاری شده است.

1-مقدمه

پارامترهای عملیات جوشکاری اصطکاکی-اغتشاشی (FSW)، همچون هندسه ی ابزار و طراحی مفصل تاثیر بسیار زیادی بر روی توزیع حرارت، الگوی جریان یافتن ماده، و ساختار ایجاد شده دارد که این عوامل نیز بر کیفیت جوشکاری مفاصل تاثیر گذار می باشند Cavaliere et al. (2006). تحقیقات بسیاری درباره ی تاثیرات پارامترهای FSW بر روی مفاصل خواص مکانیکی و متالورژیکی مفاصل الیاژی الومینیومی مشابه و نامشابه جوشکاری شده ، صورت پذیرفته است Nansaarng and Chaivanich (2007), Azimzadegan and Serajzadeh (2010).


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



6063 and 7075 Al alloys
Friction stir welding
Taguchi
ANOVA

ثبت سفارش جدید