Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم ارتباطات اجتماعی " با موضوع " تصویر زنان مسلمان پاکستانی در رسانه های بین المللی: چشم انداز فمنیست اسلامی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تصویر زنان مسلمان پاکستانی در رسانه های بین المللی: چشم انداز فمنیست اسلامی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
American International Journal of Contemporary Research
سال انتشار
2012
کد محصول
1008734
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
365 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 Abstract

Drawing from Orientalism, Muslim feminist theories and standpoint feminism this study analyses the articles on Pakistani Muslim women in Time and Newsweek from the year 1979-2002.The study explores whether the two magazines portrayed the struggle of Pakistani Muslim women for change as a political force in these years as a group who are trying to improve the lot of their sex within the confines of their faith i.e. in demanding change within an Islamic framework or as a group who rejects the possibility of co-existence between Islam and feminism? The findings indicate that they were often depicted as oppressed victims of the ‘repressive’ laws of Islam. The identification of Pakistani women’s problem as a religious problem was very prominent. Least coverage was given to her as the one who is trying to work for her emancipation within the context of Islam. Whereas, most of the coverage was given to women in the secular image and in this context hardly any reference of Islam was given

چکیده

این مقاله بر اساس شرق شناسی، نظریات فمنیستی اسلامی و دیدگاه فمنیسم به تحلیل مقالات خبری زنان مسلمان پاکستانی در مجلات تایم و نیوزویک از سال های 1979 تا 2002 می پردازد. این مطالعه به بررسی این سوال می پردازد که آیا این دو مجله مبارزه زنان مسلمان پاکستانی که به عنوان نیروی سیاسی به دنبال تغییر و تلاش برای ارتقاء موقعیت جنسیتی خودشان در محدوده ی ایمانی خودشان را به خوبی نشان می دهد برای مثال تقاضای تغییر چهارچوب اسلامی را دارند یا در قالب یک گروه، امکان همزیستی اسلام و فمنیسم را رد می کنند؟ یافته های این پژوهش نشان داد که آنها اغلب به عنوان قربانیان مظلوم "سرکوب شده" از قوانین اسلامی به تصویر کشیده شده اند. شناسایی مشکل زنان پاکستانی به عنوان یک شکل مذهبی بسیار برجسته بود. به زن مسلمان به عنوان فردی درتلاش برای رهایی از چهارچوب اسلام، توجه کمی شده است. در حالیکه به تصویر سکولار زن توجه زیادی شده و در این زمینه منابع اسلامی کمی وجود دارد.

1-مقدمه

استدلال شده که تصویر زنان مسلمان در غرب، بسیار مغرضانه و سوگیرانه است. این تصویر با نژاد پرستی و تبعیض نژادی آمیخته است. در حالیکه بررسی شرق شناسی سنتی مهدید (1994) نشان می دهد که به طور نظامند زنان بیشتر از مردان با رفتارهای غیر انسانی و غیر واقعی مواجه بوده اند. زن همچنان زیر نگاه کنجکاوانه مرد غربی قرار دارد. به طور مشابه، سعید در سال 2001 ابراز میکند که شرق شناسی هم دیدگاهی منحصر به مردان است، "شرق شناسی به بررسی خودش پرداخته و به بررسی موضوع با چشم بندهای جنسی می پردازد...



این مقاله ترجمه شده علوم ارتباطات اجتماعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Pakistani women
Islamic feminism
standpoint feminism
emancipation

ثبت سفارش جدید