Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " سندرم سوء جذب غذایی کوبالامین، ارزیابی شده در بخش بیماریهای داخلی. مطالعه گروهی متمرکز 80 بیمار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سندرم سوء جذب غذایی کوبالامین، ارزیابی شده در بخش بیماریهای داخلی. مطالعه گروهی متمرکز 80 بیمار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Journal of Internal Medicine
سال انتشار
2003
کد محصول
1011944
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
98 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پیشینه: تا به امروز، تنها گزارشات موردی و یا مطالعات مختصر، سندرم سوء جذب مواد غذایی کوبالامین را در گروه های خاصی از بیماران یا موقعیتهای خاص، مستند کرده اند. در این مقاله، ما داده های 80 بیمار غیر انتخابی مبتلا به کمبود کوبالامین مربوط به سوءجذب غذایی کوبالامین را ارائه داده ایم.

مواد و روش ها: ما 80 بیمار به خوبی شناخته شده مبتلا به سوء جذب غذایی کوبالامین را که از مطالعه گروهی مشاهده ای از بین 127 بیمار پیاپی با کمبود کوبالامین انتخاب شده بودند (1995-2000) و در یک بخش بیماریهای داخلی مورد پیگیری قرار گرفته بودند را مطالعه نموده ایم.

نتایج: سن متوسط بیماران 66 سال و نسبت زن به مرد 1 به 2بود. میانگین سطح هموگلوبین 27 ± 113گرم بر لیتر (محدوده: 32-159 گرم بر لیتر) و حجم متوسط گلبول قرمزfl3/12 ± 4/95 (محدوده 55 تا 140fl) بود. متوسط سرم ویتامین B12 و سطح هموسیستئین به ترتیب 74 ± 153 (محدوده  35 تا 200) و 7/15 ± 6/20(محدوده  8  تا 97)بود. یافته های بالینی اصلی: نوروپاتی محیطی (5/7%)، سکته مغزی (5/12%)، سردرگمی و یا زوال عقل (10%)،سستی و ضعف (7/18%)، ادم پا (2/11%)، و اختلالات گوارشی (5/7%). شایع ترین شرایط مرتبط گاستریت آتروفیک(39%)  بودند با شواهدی از عفونت هلیکوباکتر پیلوری (2/12%) و سوء مصرف الکل (7/13%). سه تن از بیماران مبتلا به سندرم شوگرن و یک تن مبتلا به اسکلروز سیستماتیک بودند. ده درصد از تمامی بیماران بصورت بلند مدت متفورمین (10%) و 5/7%  داروهای خنثی کننده اسیدمصرف می کردند. اصلاح سطح سرمی ویتامین B12 و اختلالات هماتولوژیک بطور یکسان، در تمام بیماران تحت درمان با تزریق عضلانی یا سیانوکبالامین کریستالی از راه دهان بخوبی حاصل گردید.

نتیجه گیری: این مطالعه نشان می دهد که سوء جذب مواد غذایی کوبالامین ممکن است علت اصلی کمبود ویتامین B12  در بزرگسالان باشد. همچنانکه در مطالعات دیگر نیز گزارش شده است، این وضعیت اغلب با یافته های عصبی روانی و با چندین شرایط دیگر مرتبط است.کوبالامین تزریقی و خوراکی(مصرف از راه دهان) به نظر می رسد بطور یکسان در اصلاح سطح سرم B12  و اختلالات خونی موثر بوده و همچنین در بسیاری از موارد، علائم را کاهش دهد.

1-مقدمه

بررسی های جمعیتی اخیر نشان داد که در15% از مردم با سن بالای 60 سال کمبودکوبالامین (ویتامین B12) تشخیص داده نشده بود. گر چه تنها یک اقلیتی از چنین افرادی علائم بالینی یا نشانه های آشکاری رابروز می دهند، داده های متابولیکی به وضوح کمبود کوبالامین سلولی را در بسیاری از موارد نشان می دهند. شواهد بیانگر این است که این یک فرایند طبیعی فیزیولوژیکی از روند پیر شدن نمی باشد. اختلالات کلاسیک مانند کم خونی شدید، علت این کمبود در تنها بخش کوچکی از سالخوردگان است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cobalamin deficiency
Food-cobalamin malabsorption
Neuropathy
Stroke
Sjogren’s syndrome

ثبت سفارش جدید