Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " فراوانی جهش گیرنده عامل رشد اپی درمال در سیگاری های مبتلا به سرطان ریه بدون آمفیزم ریوی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
فراوانی جهش گیرنده عامل رشد اپی درمال در سیگاری های مبتلا به سرطان ریه بدون آمفیزم ریوی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Anticancer research, international journal of cancer research and treatment
سال انتشار
2017
کد محصول
1011965
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
618 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

پیش ­زمینه: بیماری انسداد ریوی مزمن، یک بیماری وابسته به مصرف دخانیات است و به فنوتیپ­­ های غالب مسیر هوایی و امفیزم طبقه­ بندی می­ شود. ما رابطه بین تغییرات آمفیزمی و وضعیت جهش گیرنده عامل رشد اپی­ترمال (EGFR) را در بیماران مبتلا به ادنوکارسینوم ریوی بررسی کرده­ ایم.

بیماران و روش­ ها: داده­ های بالینی ثبت شده برای 250 بیمار مبتلا به ادنوکارسینوم ریوی به صورت گذشته­ نگر مرور شده است. همه بیماران در دو گروه آمفیزمی و غیرآمفیزمی طبقه-بندی شدند.

نتایج: EGFR نوع وحشی در 136 (54%) و EGFR جهش ­یافته در 48 (19%) نفر مشاهده شد. تغییرات آمفیزمی در 87 بیمار (36%) آشکار شد. جهش EGFR در گروه غیرآمفیزمی بسیار بالا بود (p=0/0014). تحلیل رگرسیون لجستیکی چندمتغیری نشان داد که آمفیزم، عمل ریسک مستقل برای کاهش فراوانی جهش EGFR است (نسبت بخت­ ها = 3.47؛ p=0.005).

نتیجه ­گیری: داده­ های ما رابطه بین تغییرات امفیزمی و حالت جهش EGFR را نشان دادند. ممکن است عوامل ریسک ژنتیکی دوبه­ دو انحصاری برای ایجاد سرطان و تغییرات آمفیزمی وجود داشته باشد.

1-مقدمه

سرطان ریه، عامل اصلی مرگ در ایالات متحده و آمریکا است [1، 2]. پیش­بینی کنونی برای بیماران مبتلا به سرطان ریه پیشرفته حتی با شیمی-پرتودرمانی رضایت­ بخش نیست. عامل­ های هدف­ گیرنده مولکول متعددی را می­توان در شرایط بالینی مورد استفاده قرار داد و پیش­بینی­ های بهبودیافته درباره سرطان ریه پیشرفته بدست آورد به ویژه در بیمارانی که جهش طبیعی حاصل از بازدارنده­ های کیناز تیروزین EGFR در دامنه کیناز ژن گیرنده عامل رشد اپی­درمال (EGFR) دارند [3، 4]...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید