Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " تکامل اثر استروئیدهای غدد فوق کلیوی و جنسی در مهره داران: یک مکانیسم مبتنی بر لیگاند برای رفتارهای پیچیده " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تکامل اثر استروئیدهای غدد فوق کلیوی و جنسی در مهره داران: یک مکانیسم مبتنی بر لیگاند برای رفتارهای پیچیده
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Bioessays
سال انتشار
2003
کد محصول
1012124
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
432 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

تفاسیر گوناگونی درباره پیچیدگی تمایز و نمو در انسان ها پیشنهاد شده است، علیرغم اینکه تعداد ژنهای ژنوم انسان فقط دو تا سه برابر بی مهره گان است. آنچه نادیده گرفته شده است اعمال استروئیدهای فوق کلیوی و جنسی است (آندروژن ها، استروژن ها، گلوکوکورتیکوئیدها، مینرالوکورتیکوئیدها)، این هورمون ها از طریق گیرنده های خود عمل می کنند که از گیرنده هسته ای اجدادی در یک protochordate مشتق شده است. مکانیسم مبتنی بر لیگاند منحصر به مهره داران است و در طی تکامل با شبکه تقریبا نیرومند فاکتورهای رونوشت برداری در مهره داران ادغام گردید. استروئیدهای فوق کلیوی و جنسی تقریبا تمام جنبه های تمایز و نمو مهره داران را تحت تاثیر قرار می دهند. من پیشنهاد می کنم که تکامل این مکانیسم مبتنی بر لیگاند در یک مهره دار اولیه نقش مهمی در پیچیدگی مهره داران داشته است. توالی یابی یکی از اعضای زیرشاخه cephalochordate (نظیر نیزک)، مکنده ماهی و مارماهی دهان گرد رویدادهای اولیه در تکامل سیگنالینگ هورمون استروئیدی را مشخص خواهد کرد و همچنین اجازه می دهد مطالعات ژنتیکی توضیح دهند که چگونه پیچیدگی مهره داران وابسته به هورمون های استروئیدی می باشد.

1-مقدمه

یکی از جالب ترین کشفیات ناشی از توالی یابی ژنوم انسان این است که ژنوم انسان حاوی حدود 35000 ژن است ]1، 2[ و بنظر می رسد که فقط حدود 7000 ژن مختص به شاخه مهره داران باشد. این مقدار به مراتب از تخمین های پیشین کمتر است که حدود 80,000 تا 140,000 ژن را برای انسان پیش بینی کرده بودند و با تعداد ژن های ارگانیسم های نظیر Caenorhabditus elegans (18,000 ژن) و Drosophila melanogaster (13,000 ژن) تفاوت چندانی ندارد. روابط مختلفی برای توضیح تعداد کمتر از حد انتظار ژن های انسان پیشنهاد شده است. اولا، تعداد ژن های انسان آنقدر که بنظر می رسد کم نیست زیرا حدود 40% ژن های انسان تحت آلترناتیو اسپلاسینگ قرار می گیرند. دوما، پروتئین های انسان حاوی ترکیبات دمینی جدیدی هستند که امکان افزایش تعاملات پروتئین- پروتئین نسبت به پروتئین های بی مهره گان را فراهم می کند ]3-1[. سوما، تغییرات پس از ترجمه پروتئین ها بر این پیچیدگی می افزاید. چهارما، تکامل در مهره داران شبکه ای از فاکتورهای رونوشت برداری و ژن هایی است که آنها را تنظیم می کنند ]4[... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


vertebrates

ثبت سفارش جدید