Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی اثر تغییرات دما بر مقاومت لغزندگی روسازی فرودگاه ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی اثر تغییرات دما بر مقاومت لغزندگی روسازی فرودگاه ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2018
کد محصول
1012222
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

معمولا دمای فرودگاه ­ها در محدوده بین 30- تا 50+ درجه سانتیگراد قرار دارد. بنابراین اصلاح مقاومت لغزندگی اندازه ­گیری­ شده در دمای فرودگاه ­ها امری ضروری است. در این راستا چندین دال آسفالتی توسط وسیله پاندول انگلیسی(BPT) مورد آزمایش قرار گرفته است. جهت انجام آزمایش مقاومت لغزندگی در دماهای زیر صفر از مایع مخصوصی استفاده شده است. نتایج آزمایش ­های این تحقیق جهت توسعه مدل اصلاح ­کننده به کار رفته است که اپراتورهای فرودگاه می­توانند با استفاده از آن مقاومت لغزندگی روسازی فرودگاه در دماهای مختلف را مورد سنجش قرار دهند. از آنجایکه که در این تحقیق از دماهای زیر صفر نیز برای بررسی مدل­های اصلاحی و سنجش مقاومت لغزندگی استفاده شده است بنابراین نتایج این تحقیق می­تواند منحصر به فرد و مهم باشد.

1- مقدمه

معمولا ایمنی روسازی ­ها با استفاده از چندین مولفه ارزیابی می­شود که مقاومت لغزندگی یکی از مهمترین این فاکتورها است. عدم مقاومت لغزندگی کافی در بعضی از موقعیت­ها به ویژه در مناطقی که آب در هر شکلی وجود دارد، باعث به وجود آمدن خطرات جدی از لحاظ ایمنی می­شود[1]. مقاومت لغزندگی مناسب در سطح روسازی یک ویژگی حیاتی برای ایمنی بزرگ­راه­ ها است[2]. ال­منصور در تحقیقی بر نقش اساسی مقاومت لغزندگی در کاهش تصادفات تاکید دارد[3]. با توجه به تحقیق انجام ­شده در بریتانیا نتیجه گرفته شد که عدم مقاومت لغزندگی علت اصلی یا یکی از دلایل اصلی موثر بر بیش از یک­ چهارم تصادفات جاده­ های خیس و مرطوب است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Asphalt pavement
Skid resistance
Temperature variations
Correction factor

ثبت سفارش جدید