Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی منابع طبيعی " با موضوع " یک ارزیابی چندمعیاره با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله‏ مراتبی برای تحلیل مکان‏ های گردشگری ساحلی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک ارزیابی چندمعیاره با استفاده از تکنیک فرآیند تحلیل سلسله‏ مراتبی برای تحلیل مکان‏ های گردشگری ساحلی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Apcbee Procedia
سال انتشار
2013
کد محصول
1012271
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
8
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

امروزه نیاز است تا همه‏ ی پتانسیل ‏ها و قدرت‏ های یک زمین در روشی سیستماتیک برای توسعه‏ ی صحیح و پایدار مورد بررسی شوند. کشورهای توسعه ‏یافته و درحال‏ توسعه برای دستیابی به این هدف، در سطح ملی و بین‏ المللی، فشارهای اقتصادی و اجتماعی، ریسک‏ های اکوسیستم و همچنین بکارگیری برنامه‏ های توسعه‏ ی گردشگری را کاهش می‏ دهند. توسعه‏ ی گردشگری شهری به عنوان یکی از شاخه‏ هایی که موجب توسعه‏ ی شهری گردیده موردتوجه قرار می‏ گیرد. انتخاب مکان برای استراحت‏ گاه‏ های گردشگری در منطقه‏ ی ساحلی یک مسئله‏ ی قابل توجه در گسترش آتی برنامه‏ ریزی شهری است. بنابراین، منطقه‌ی پورت دیکسون مالزی به عنوان حوزه‏ ی مطالعه انتخاب می ‏شود جاییکه این مکان به شکلی مناسبی برای تشخیص زمین مناسب برای استراحتگاه گردشگری بکار رفت. این مطالعه در تکنیک فرآیند تحلیل سلسله‏ مراتبی به عنوان رویکرد ارزیابی چندمعیاره از طریق یکپارچه سازی سیستم اطلاعات جغرافیایی انجام می ‏شود. برنامه‏ ی اکسل مایکروسافت آفیس 2007 برای محاسبه ‏ی عناصر وزن‏ ها بعد از تحلیل ترکیب خطی وزنی بر اساس عوامل اساسی اجتماعی، محیطی، اقتصادی، دسترس ‏پذیری، و کاربری زمین استفاده ‏شد. نتیجه‏ ی به دست آمده شش منطقه‏ ی مناسب را بر اساس تحلیل‏ ها نشان می ‏دهد که می‏ تواند برای توسعه‏ ی برنامه ‏ی شهری آتی سودمند باشد. نتایج می ‏تواند توسط مسئولان محلی بررسی شده و در برنامه ‏ریزی گردشگری استفاده شود؛ و زمین آتی از برنامه‏ ریزی برای تصمیم ‏گیری بهتر در منطقه ‏ی پورت دیکسون استفاده کند.  

1-مقدمه

آمارهای سازمان جهانی گردشگری تایید می کنند که گردشگری همانطور که از طریق تعداد افراد درگیر و تاثیرات اقتصادی ارزیابی ‏شد، بزرگترین صنعت جهان است. گردشگری بین ‏المللی به 693 میلیون نفر در سال 2001 رسید. در سال 2020، برآورد شده که تعداد گردشگری بین‏ المللی به بیش از 1.56 میلیارد نفر خواهد رسید [1]. توسعه ‏ی گردشگری شهری می ‏تواند یکی از دلایل توسعه‏ ی شهری به خاطر پتانسیل فیزیکی یا غیرفیزیکی همچون مانع فیزیکی، جمعیت و زمین فضای باز باشد [2]. آسیا در حال حاضر یکی از مهم ترین و رشدیافته‏ ترین مقاصد گردشگری در جهان است اما تفاوت‏ های زیادی بین کشورهای مختلف وجود دارد [3]. اقلیم گرمسیری جنوب شرقی آسیا و کرانه های ساحلی، آن را به یک منطقه ‏ی مهم برای توسعه‏ ی گردشگری ساحلی تبدیل کرده است [4]...
میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی منابع طبيعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





GIS
WLC
AHP
Coastal zone
Urban development

ثبت سفارش جدید