Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " اختلال پوشش/ كاربري زمين ناشي از توريسم در كوه جسنيكي، جمهوري چك: رويكرد مبني بر سنجش از راه دور و GIS " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
اختلال پوشش/ كاربري زمين ناشي از توريسم در كوه جسنيكي، جمهوري چك: رويكرد مبني بر سنجش از راه دور و GIS
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier,The Egyptian Journal of Remote Sensing and Space science
سال انتشار
2015
کد محصول
1012272
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چكيده

منطقه توريستي كوه هاي جسنيكي در جمهوري چك، به لحاظ غناي گل آن، منحصر به فرد است. اين موضوع عمدتاً ناشي از قسمت بلندي از سطح دريا و چندريختي مناظر طبيعي، آب و هوا و ساختار خاك است. اين مطالعه تأثير توريسم (گردشگري) بر روي پوشش زمين در منطقه كوهستاني جسنيكي را با مقايسه تصاوير لندست در چند زمان مختلف (1991، 2001 و 2013) براي توصيف ميزان و اندازه تغييرات پوشش زمين، ارزيابي مي‌كند. اين كار با دسته‌بندي طيفي دسته‌هاي پوشش زمين مختلف و ارزيابي تغيير در جنگل؛ سكونت؛ مرتع و كشاورزي در رابطه با افزايش فاصله (5، 10 و 15 كيلومتر) از سه محل توريستي با كمك نرم‌افزار ArcGIS، حاصل شد. نتايج نشان مي‌دهند كه اين منطقه از سال 1991 تا 2001 جنگل‌زدايي شده (%13/11) و سپس در سال 2001 تا 2013 دوباره جنگل‌كاري آن رشد كرده است (%71/6). در دهه اول، مرتع و كشاورزي افزايش و سپس در دهه بعد كاهش يافته‌اند. تأثير تسهيلات توريستي بر روي پوشش زمين نيز متغير است. در اطراف هر يك از محل‌هاي توريستي نمونه‌گيري شده، روند كلي كاهش برداشت جنگل، با افزايش فاصله از روستا، وجود داشت، كه نشان مي‌دهد توريسم، بر روي جنگل‌ها تأثير منفي داشته است. اما از سال 2001 تا 2013 روند معكوسي وجود داشت كه نشان دهنده مناطق حفاظت شده است. اين اثرمتقابل در ميان عوامل جهاني (توريسم، آب و هوا)، منطقه‌اي (سياست‌هاي ملي، مديريت روخانه بزرگ) و محلي (ساخت و ساز و كشاورزي، منابع انرژي و آب براي حمايت از صنعت توريسم)، ترسيم كننده الگويي مشخص اما پيچيده از توزيع كاربري زمين و پوش زمين است.

1-مقدمه

منطقه اولوموس تنوع غني از فعاليت‌ها دارد و براي بيشتر بازيدكنندگان متقاضي، خوشايند است. اينجا منطقه‌اي براي علاقمندان به آثار تاريخي و طبيعي، ورزش‌هاي زمستاني و گردش با دوچرخه است. كوه هاي جسنيكي بهشتي مملو از گنجينه طبيعي و صدها مسير به خوبي مشخص شده براي پياده‌روان و دوچرخه‌سواران، همراه با مسيرهاي آموزشي بيشمار، غارها، آبشارها و نماي قلعه‌هاست. مركز طبيعي منطقه اولوموس، شهر اولوموس با بناي متمايز آن، ستون تثليث مقدس است، كه در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده است (سازمان گردشگري چك، 2011). مساحت آن km25267 (1 ژانويه، 2006) است، كه %7/6 قلمر ملي را تشكيل مي‌دهند و 8امين منطقه بزرگ در كشور است…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Remote sensing
GIS
Tourism
Land cover classification

ثبت سفارش جدید