Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " تاثیر سرمایه فکری بر برتری رقابتی: مطالعه ای کاربردی بر روی شرکت های مخابراتی اردن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر سرمایه فکری بر برتری رقابتی: مطالعه ای کاربردی بر روی شرکت های مخابراتی اردن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computers in Human Behavior
سال انتشار
2016
کد محصول
1012311
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
697 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این پژوهش به بررسی تاثیر اجزای سرمایه فکری بر برتری رقابتی در شرکت های مخابراتی اردن می پردازد. یافته های تجربی نشان می دهد که سرمایه رابطه ای و سرمایه ساختاری  تاثیر مثبتی بر برتری رقابتی دارند. انتظار نمی رود که سرمایه انسانی تاثیر مستقیم قابل توجهی بر برتری رقابتی نداشته باشد. با این حال، این امر در شرایطی که سرمایه انسانی به شکل غیر مستقیم و قابل توجهی، برتری رقابتی را تحت تاثیر قرار می دهد، همانطور که در سرمایه رابطه ای گنجانده شده است، معتبر است. تاثیر سرمایه رابطه ای بر برتری رقابتی بر اساس جنسیت و سن، تعدیل می شود. تاثیر آن در میان مردان جوانتر قوی تر است. در مورد سرمایه ساختاری، تاثیر آن بر اساس جنسیت تعدیل می شود و تاثیر آن برای زنان نسبت به مردان، تنها اندکی قویتر است.

1- مقدمه

اگر چه اجماع گسترده ای وجود دارد که سرمایه فکری (IC)، شرایط رقابتی شرکت را در انواع صنایع تحت تاثیر قرار می دهد، اما برخی محققان معتقدند که تاثیر آن می تواند مربوط به صنایع خاصی باشد (ادویدسون و مالون، 1997؛ بونتیس، کیو و ریچاردسون، 2000؛ یارادیت؛ السمرالی و یدالله، 2012؛ فیرر و ویلیامز، 2003؛ پک چن، 2005). در طول دهه گذشته، مطالعات مربوط به سرمایه فکری با رشد استفاده از روش های مختلف تجزیه و تحلیل در زمینه های مختلف، ادامه داشته است (شربتی، جواد و نیک، 2010). بنابراین، بسیاری از مفاهیم قانع کننده در حمایت از نیاز به درک نقش سرمایه فکری در دانش صنایع دانشبر و فناوری های پیشرفته، ارائه شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید