Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " نقش سبک های فرزند پروری در رشد روانی - اجتماعی نوجوانان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نقش سبک های فرزند پروری در رشد روانی - اجتماعی نوجوانان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Business and Management Review
سال انتشار
2014
کد محصول
1012400
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
650 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف از این مرورِ منابع و متون، بررسی چگونگی تاثیر سبک های فرزند پروری بر رفتار روانی – اجتماعی نوجوانان است. رفتار روانی – اجتماعی به استقلال، هویت و پیشرفت و موفقیت یک نوجوان اشاره دارد. در این مقاله همچنین تحقیقات  Diana Baumrind در مورد سبک های خاص فرزند پروری و نقش والدین در کمک به نوجوانان جهت دستیابی به توسعه ی مناسب روانی – اجتماعی مورد بررسی قرار می گیرد. تئوری روانی – اجتماعی روانی Erik Erickson نشان می دهد یک نوجوان از طریق "بحران هویت" رشد پیدا می کند که در آن، نوجوان همسان سازی با عقاید / ارزش های والدین و دیدگاه پدر و مادر در مورد نوجوان را شروع می کند. سبک ها و شیوه های فرزند پروری و خود پنداره (خویشتن پنداری) نوجوانان، کاملاً در توسعه ی روانی اجتماعی نوجوانان در هم تنیده شده است.

-1مقدمه

تحقیقات نشان می دهد که سبک های فرزند پروری و کیفیت روابط والدین و نوجوانان می تواند بر توسعه ی روانی اجتماعی در میان نوجوانان تاثیر بگذارد. احساسات نوجوانان، استقلال، موفقیت و هویت آنها، همگی به عنوان بخش از توسعه ی روانی اجتماعی در طول زندگی نام برده شده است (Erickson, 1968). نظریه ی روانی اجتماعی اریک اریکسون، توسعه و رشد نوجوان را از طریق مجموعه ای هشت مرحله ای توضیح می دهد که مبتنی بر تاثیر تجربه ی اجتماعی است (Erickson, 1968). نظریه ی اریکسون توضیح می دهد چگونه هر مرحله بر اساس تکمیل مرحله ی قبلی، ایجاد شده است. سایر عوامل موثر بر رشد روانی اجتماعی نوجوانان شامل سبک های مختلف فرزند پروری است. این سیک های فرزند پروری شامل تقاضامند بودن در مقابل پاسخگو بودن و ساختار در مقابل غیر ساختار است. سبک های فرزند پروری و نقش فرزند پروری، هر دو جنبه هایی مهم در کمک به نوجوانان برای دستیابی به رشد بهینه ی روانی اجتماعی هستند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




: psychosocial behavior
Psychosocial Development of Adolescents
Parenting Styles

ثبت سفارش جدید