Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تفاوت های فرهنگی در نحوه تبیین گرایش افراد به دروغگویی و راستگویی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تفاوت های فرهنگی در نحوه تبیین گرایش افراد به دروغگویی و راستگویی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Intercultural Relations
سال انتشار
2011
کد محصول
1012414
تعداد صفحات انگليسی
18
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
539 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعه حاضر به بررسی تفاوت های فرهنگی بین کره  و آمریکا در مولفه های نگرشی و هنجاری که بر تبیین افراد از تمایل خود به راستگویی یا دروغگویی تاثیرگذار هستند، پرداخته است. مطالعه 1 به بررسی تمایل افراد جهت نسبت دادن دروغگویی یا راستگویی خود به دلایل نگرشی ( یعنی دلایل نگرشی) و دلایل ذهنی هنجاری ( یعنی دلایل هنجاری) می پردازد. مطالعه 2، به بررسی ارزیابی افراد درمورد فردی می پردازد که از دلایل نگرشی یا از دلایل هنجاری برای تبیین رفتارهار دروغگویی یا راستگویی خود استفاده می کنند. نتایج حاکی از آن است که در هیچ کدام از فرهنگ ها، از یک نوع دلیل هماهنگ در انواع رفتارهای مختلف استفاده نمی شود. در واقع، نوع رفتار بر روشی که مولفه های نگرشی و هنجاری با مقاصد رفتاری مرتبط می شوند، تاثیرگذار است. مولفه نگرشی در تبیین فرد از دلایل نگرشی خود جهت دروغگویی و راستگویی و مولفه هنجاری در تبیین فرد از دلایل هنجاری خود برای دروغگویی مهم هستند. با این حال، مولفه های نگرشی و هنجاری در تبیین دلایل هنجاری افراد جهت راستگویی مهم هستند. به صورت میان فرهنگی، مردم کره وقتی مجبور می شوند دلایل دروغگویی خود را به خاطر یک دوست توضیح دهند، از دلایل هنجاری استفاده می کنند، در حالیکه مردم آمریکا در صورت تبیین دلیل راستگویی خود به خاطر یک دوست، از دلایل هنجاری استفاده می کنند. افزون بر این، مردم کره و آمریکا بر اساس نوع رفتار، نوع بخصوصی از دلایل تبیینی را ترجیح می دهند، شاید به این دلیل که مردم کره در مقایسه با مردم آمریکا، دروغگویی به خاطر یک دوست را کمتر به صورت منفی ارزیابی می کنند.

-1مقدمه

افراد در تبیین راستگویی یا دروغگویی خود دلایل متعددی ارائه می کنند. برخی افراد باورهای شخصی خود را به عنوان اولین دلیل در راستگویی یا دروغگویی دخیل می دانند، در حالیکه سایرین  دلایلی را بیان می کنند که ازنظر دیگران وجهه مثتبی داشته باشد. به عنوان مثال، وقتی از افراد سوال شد که در یک موقعیت معین (نظیر وقتی دوستشان با یک مشکل مواجه شده است)، چرا دروغ می گویند ( و یا حقیقت را می گویید)، برخی افراد چنین پاسخ می دهند که به نظر خود آنها در چنین شرایطی، دروغگویی خوب و مفید است، زیرا به نفع دوستشان است، با این وجود دلیل اصلی دیگری که پشت انتخاب آنها وجود دارد، این است دوست آنها انتظار دروغگویی را از جانب آنها داشته است. مقاله حاضر به بررسی این مسئله می پردازد که تا چه میزان دلایل درونی افراد جهت راستگویی و دروغگویی به دلایل بیرونی که از آن برای بیان مقاصد رفتاری خود به دیگران استفاده می کنند، ارتباط دارد. در این مقاله بین دلایل درونی و بیرونی افراد جهت راستگویی و دروغگویی تمایز وجود دارد… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Cross-cultural researchLyingTruth-tellingTheory of Reasoned Action

ثبت سفارش جدید