Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
841,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " مطالعه آزمایشگاهی در ارتباط با فشارهای میانگین در سرریز پلکانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه آزمایشگاهی در ارتباط با فشارهای میانگین در سرریز پلکانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Hydraulic Research
سال انتشار
2014
کد محصول
1012417
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
610 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پلکان هایی که در ناحیه جریان هوادهی نشده از یک شوت قرار گرفته اند، مستعد آسیب کاویتاسیون هستند. دو مدل با اعداد فرود مختلفی کار کرده و شیب های تحتانی برای اندازه گیری فشار در پلکان ها استفاده شد. فشارهای بیشینه و کمینه در سطوح افقی پلکان به ترتیب در ابتدا و انتهای شوت ایجاد می شوند. این خصوصیات هم چنین در ناحیه جریان کاملاً شکل گرفته نیز دیده می شوند. فشار میانگین روی سطوح افقی پلکان در ابتدای شوت منفی است و سپس در امتداد مسیر جریان در ناحیه جریان غیریکنواخت منفی می شود. در سطوح عمودی پلکان، فشار همواره در بالا منفی و در امتداد کل سطح عمودی مثبت خواهد بود مشروط براینکه دبی های واحد در ناحیه جریان غیریکنواخت به قدر کافی زیاد باشند. این نتایج با خصوصیات فشار در ناحیه جریان یکنواخت هوادهی شده متفاوت است.

1-مقدمه

سرریزهای پلکانی به عنوان مستهلک کننده انرژی کاربرد دارند. پلکان های بلند تحت یک دبی واحد زیاد، هد ارتفاعی زیاد آب و سرعت بالای جریان مستعد آسیب کاویتاسیون هستند. به ویژه پله های ابتدایی که در ناحیه جریان هوادهی نشده قرار گرفته اند، نسبت به آسیب حساس ترند. اوستو و یاسودا (1997)، سانچز-جانی (2000)، ماتوس و کویئنتلا (2000)، تیان و همکاران (2005)، لی (2005) و ژانگ و همکاران (2003) تحقیقاتی آزمایشگاهی در مورد مشخصات فشار میانگین در ناحیه جریان کاملاً شکل گرفته انجام دادند که این ناحیه در آنها ناحیه جریان یکنواخت هوادهی شده نامیده شده است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Experimentation
flow pattern
non-aerated flow
pressure characteristic
stepped spillway

ثبت سفارش جدید