Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " تجزیه و تحلیل پایداری دینامیکی خطوط لوله بر اساس استفاده از مدل جایگزین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تجزیه و تحلیل پایداری دینامیکی خطوط لوله بر اساس استفاده از مدل جایگزین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Marine Engineering & Technology
سال انتشار
2013
کد محصول
1012454
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
42
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مدل جایگزین جهت یک تجزیه و تحلیل قابل اطمینان از پایداری خطوط لوله مدفون کاربرد دارد. تجربه نشان داده است که ثبات خطوط به متغیر های متعددی از جمله خواص خاک، مدل سازی ساختاری و بارهای هیدرودینامیکی وابسته می باشد. از آنجا که عدم قطعیت در این پارامترهای کلیدی غیرقابل اجتناب است، ارزیابی احتمال شکست بی ثباتی خطوط با استفاده از یک روش تقریبی حیاتی می باشد. با این حال، یک تجزیه و تحلیل قابل اطمینان برای ثبات حداقل در یک دامنه زمانی اغلب یک روند محاسباتی بسیار هزینه بر می باشد. ثبات یک خط لوله در معرض بارهای محیطی متغیر، یک پدیده به شدت غیرخطی با اندرکنش  میان لوله، خاک و سیال می باشد. در این عمل، تکنولوژی مدل جایگزین برای درک تجزیه و تحلیل های قابل اطمینان که بسیار هم وقت گیر می باشند به کار برده می شود. یک مدل فوریه جهت محاسبه نیروهای هیدرو دینامیکی موثر بر خطوط لوله مورد استفاده قرار گرفته است. مدل جایگزین با استفاده از آزمایش های تجربی، مرتبط با یک شبیه سازی مونت کارلو، به کار گرفته شد تا ارزیابی قابل اطمینانی را ارائه نماید. علاوه بر این، تاثیرات متغیرهای متعدد بر روی عدم ثبات خطوط، در یک تجزیه و تحلیل حساسیت مورد بحث قرار گرفته اند. یک ارزیابی دقیق از محافظه کاری در متغیرهای متعدد، ممکن است به نیازهای عدم ثبات با محافظه کاری کمتر منتهی گردد. نتایج نشان می دهند که استفاده از یک مدل جایگزین برای تجزیه و تحلیل قابل اطمینان، نه تنها هزینه های محاسباتی را کاهش می دهد، بلکه همچنین یک ارزیابی بسیار دقیق از تخمین ثبات خطوط را ارائه می دهد.

1-مقدمه

خط لوله دریایی یک ارتباط مجازی است بین میدان های نفتی و تسلیهات هیدروکربن ساحلی. قرارگیری خطوط مدفون در کف دریا می تواند هزینه های نصب و راه اندازی را تا حدود زیادی کاهش دهد. هرچند که تعداد فراوانی مسائل بحرانی در رابطه با پایداری در طراحی خطوط کف دریا وجود دارد. شکست تعدادی از خطوط لوله دریایی در طی طوفان های شدید به حرکات بیش از حد کف ناشی از پدیده های ناپایدار نسبت داده شده است. به منظور پایداری درکف نیازهای طراحی امنیتی کلیدی وجود دارند. خطوط لوله در بستر ممکن است به دلیل بارگذاری های محیطی کف دریا تغییر مکان های بزرگی داشته باشند، که منجر به ناپایداری و تخریب می گردد. آسیب خطوط می تواند منجر به هزینه های اقتصادی و عواقب زیست محیطی جدی گردد...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Dynamic stability analysis

ثبت سفارش جدید