Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " یک سیستم پشتیبانی تصمیم برای انتخاب الکترود ابزار در فرایند ماشینی تخلیه الکتریکی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک سیستم پشتیبانی تصمیم برای انتخاب الکترود ابزار در فرایند ماشینی تخلیه الکتریکی با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of the Analytic Hierarchy Process
سال انتشار
2012
کد محصول
1012507
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
540 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

شکل و دقت هر قطعه­ ی ماشینی که از فرآیند ماشینی تخلیه الکتریکی استفاده می ­کند، در درجه اول به شکل و دقت ابزار یا الکترود برش بستگی دارد. از این رو در فرایند ماشینی تخلیه الکترکی، انتخاب الکترود ابزار، کار مهمی است. از نظر تئوری از هر ماده­ای که رسانای خوب الکتریسیته باشد، می­توان به عنوان ابزاری با مزایای متفاوت استفاده کرد. پیدا کردن ماده ­ای که دارای تمام ویژگی­ های مطلوب باشد، بسیار مشکل است، بنابراین این انتخاب کار مشکلی است. این مقاله یک روش مبتنی بر فرایند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) برای انتخاب الکترود ابزار در فرایند ماشینی تخلیه الکتریکی پیشنهاد می­ کند. بر اساس روش AHP، برای تمام گزینه ­های مورد نظر یک شاخص انتخاب الکترود (ESI) در نظر گرفته می­ شود. این شاخص به ارزیابی و رتبه بندی تمام مواد مورد نظر کمک می ­کند. نتایج این پژوهش نشان می ­دهد گرافیت و مس بهترین مواد برای ساخت الکترود ابزار در فرایند EDM هستند.

-1مقدمه

در فرایند ماشینی تخلیه الکتریکی (EDM)، شکل و دقت بخش ماشینی تا حد زیادی به شکل و دقت الکترود ابزار  بستگی دارد. مهم نیست ماشین چقدر دقیق باشد، کار حاصل از فرایند EDM هرگز نمی ­تواند دقیق­ تر از الکترود ماشین آلات کار باشد. الکترود ابزار، وسیله­ ای برای رساندن انرژی الکتریکی به مواد کار است، و به همین دلیل باید رسانای قوی الکترسیته باشد. گرمایی که ابزار دریافت می­ کند باید سریعاً از بین برود تا دمای سطح و سایش ابزار کاهش یابد. از این رو، الکترود ابزار باید از ماده ­ای که رسانایی حرارتی بالایی دارد ساخته شود. روشن است که برای کاهش نرخ سایش، نقطه­ ی ذوب الکترود ابزار هم باید بالا باشد. مشاهده شده است که در طول فرایند EDM، هم قطعه­ ی کار و هم الکترود ابزار ساییده شده است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Tool Electrodes
Analytic Hierarchy Process
Electrode Selection Index

ثبت سفارش جدید