Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " احتراق ذرات میکرونی تیتانیوم و زیرکونیوم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
احتراق ذرات میکرونی تیتانیوم و زیرکونیوم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Proceedings of the Combustion Institute
سال انتشار
2013
کد محصول
1012542
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
858 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ذرات تیتانیوم و زیرکونیوم در محدوده اندازه 2 – 25 میکرومتر با عبور باریکه لیزری 2CO مشتعل می ­شوند و احتراق آنها به صورت اپتیکی نظارت می­ شود. قبل از اشتعال، ذرات از یک باریکه لیرزی کمی توان پایین عبور می ­کنند به گونه ­ای که قطر هر ذره مشتعل­ شده به صورت درجا بر اساس دامنه پالس نوری پراکنده اندازه­ گیری می­ شود. ذرات Ti و Zr طبق مشاهدات، ریزانفجارهایی نشان می­ دهند که مشابه انفجارهای ذرات بزرگتر این فلزات است. ردهای گسیل ذره نیز ثبت می­ شوند و یک روال پردازش داده برای حذف سیگنال­ های ارسالی حاصل از ذرات غیرمشتعل و ذرات محترق­ شده به صورت جزئی با لیزر باریکه CO2 نوشته می ­شود. زمان سوختن و دمای احتراق اندازه ­گیری شده و با اندازه ­گیری­ های پیشین برای ذرات درشت­تر همان فلز مقایسه می ­شوند. در هر دو فلز، میانگین دمای احتراق تعیین شده از طریق طیف­ های گسیل بسیار نزدیک به دماهای شعله بی­درروی متناظر آنهاست. در هر دو فلز، با در نظر گرفتن محدوده اندازه ذره، دماهای احتراق ذرات به اندازه ذره بستگی نشان نمی ­دهند. زمان سوختن ذره تنها تابع ضعیفی از اندازه ذره است؛ زمان سوختن Zr در مقایسه با ذرات Ti با اندازه مشابه کوتاه­ تر و دمای آن بیشتر است.

1-مقدمه

احتراق پودرهای زیرکونیوم و تیتانیوم، برای سنتز احتراقی [1 – 3]، مواد واکنش ­پذیر چگالی ­بالا [4، 5]، پیروتکنیک [6- 8] و کاربردهایی در زمینه ایمنی در برابر آتش ­سوزی مورد توجه است [9، 10]. پیشتر، احتراق برای پودرهای نسبتاً درشت با اندازه ذره بیش از 20 تا 30 میکرومتر مشخصه­ یابی شده است [11 – 16]. زمان و دمای احتراق به صورت اپتیکی اندازه ­گیری شده و مکانیسمی برای احتراق پیشنهاد شده است [17] که شامل انحلال اکسیژن و نیتروژن در فلز مذاب و آزادسازی نیتروژن و تشکیل اکسیدهای استوکیومتری است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Metal combustion
Particle combustion
Laser ignition

ثبت سفارش جدید