Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " شبیه سازی عددی پایداری برای گروه مغار نیروگاهی زیرزمینی ایستگاه برق-آبی جینپینگ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی عددی پایداری برای گروه مغار نیروگاهی زیرزمینی ایستگاه برق-آبی جینپینگ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Computational and Information Sciences ICCIS
سال انتشار
2010
کد محصول
1012664
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

در این مقاله مقدمه‌ای اجمالی در مورد چالش بزرگی ارائه شده که در حین احداث ایستگاه برق-آبی جینپینگ، برای چهار تونل در فاصله‌ی اندک با یکدیگر بوجود آمد. این ایستگاه یکی از پروژه‌های برق-آبی زیرزمینی آبشاری کلیدی است که در جنوب غرب چین روی رودخانه‌ی یالونگ قرار گرفته است. میزان ژئواسترس قائم (MPa 63) در این محل بالاترین میزان در میان سازه‌های مهندسی در چین به شمار می‌رود. از طریق شبیه سازی عددی، مقایسه‌ی جابجایی‌ها، چگالی انرژی و ناحیه‌ی پلاستیکیِ سنگ‌های پیرامونی، توصیفی تفصیلی به دست آمده و از آن برای محاسبه و تجزیه و تحلیل مقادیر مختلف فاصله‌ی جدایش بین مراکز تونل‌های همجوار استفاده شده است. جابجایی‌های افقی در دو مورد از دیواره‌های جانبی، به شدت نامتقاون است، ولی اصولاً در دیواره‌های تونل‌های میانی، متقارن است. از این رو لازم است به جابجایی تونل‌های بیرونی در حین احداث گروه مغار توجه بیشتری شود. یک ناحیه‌ی افزایش انرژی در سنگ‌های پیرامونی بالای طاق (حدود 2 تا 3 متر) وجود دارد که نقش مهمی در پایداری یکپارچه‌ی گروه مغار بازی می‌کند و لازم است با توجه به طراحی انجام شده، مقاوم سازی شود. حداقل فضای ایمنی بین تونل‌های مجاور بین 40 تا 45 متر است و از آنجاییکه فضای واقعی در نظر گفته شده در گروه مغار برق-آبی جینپینگ 60 متر است، ایمن تلقی می‌شود. این روش تحلیل نه تنها برای ایستگاه برق-آبی جینپیانگ مناسب است، بلکه می‌توان از آن به عنوان مرجعی برای مهندسی گروه مغارهای مشابه استفاده کرد.

1-مقدمه

با رشد سریع احداث نیروگاه‌های برق-آبی، [احداث] گروه‌های مغار انحرافی رو به فزونی گذاشته است. اما هنوز هم پیچیدگی چیدمان فضایی به عنوان یکی از دشواری‌های موجود به شمار می‌رود. در حال حاضر، افراد زیادی روی اثرات جانبی ساخت انواع گروه مغارهای انحرافیِ مدفون در عمق کار می‌کنند و ثمرات بسیاری از این کارها ارائه شده است [1 تا 4]. با این حال، نظر به عدم تشابه سازه‌های زمینی و روابط بین گروه مغار و خصوصیات تنشیِ سنگ‌های پیرامونی نیروگاه‌های زیرزمینی، نمی‌توان گروه مغار را با سیستم تحلیلی رایج مورد مطالعه قرار داد. تنها راه پژوهش در این زمینه، استفاده از نمونه‌های مشهود است که می‌توانند به عنوان راهنمایی برای سازه‌های مهندسی مشابه مورد استفاده قرار بگیرند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Plastics
Stability analysis
Hydroelectric power generation

ثبت سفارش جدید