Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " ESP- نظریه های نوین مدیریت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ESP- نظریه های نوین مدیریت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Alma Mater University journal
سال انتشار
2015
کد محصول
1012669
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
10
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
147 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

نظریه های معاصر در حوزه مدیریت، کمک شایانی به تفسیر ماهیت دائم التغییر محیط های سازمانی امروزی نموده اند. مقاله حاضر به بررسی چند نظریه مدرن در حوزه مدیریت می پردازد. از جمله این نظریات می توان به مکتب مدیریت علمی، مکتب نظری سازمان های کلاسیک، مکتب رفتاری، مکتب علوم مدیریت اشاره کرد؛ همچنین به دستاوردهای اخیر در حوزه نظریه های مدیریت، نظیر رویکرد سیستم ها، نظریه موقعیتی یا تصادفی، نظریه بی نظمی یا آشوب و رویکرد تشکیل گروه اشاره کرده ایم. در این مطالعه توصیفی جامع از برخی صاحب نظران در هر کدام از این نظریه های مدیریتی و موفقیتی که در این حوزه فعالیتی به دست آورده اند، ارائه شده است.

-1مقدمه

در فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد آمده است که واژه مدیریت manage برگرفته از واژه ایتالیایی maneggiare ( به معنی رسیدگی کردن، کار کردن با چیزی، مخصوصا ابزارها) است که این واژه ایتالیایی نیز برگرفته از کلمه لاتین manus است. کلمه فرانسوی mesnagement ( که بعدها به management تبدیل شد) در قرن 17 و 18 منجر به پیدایش کلمه انگلیسی management شده است. در فرهنگ لغت انگلیسی کالینز این فعل به صورت زیر تعریف شده است: 1- موظف بودن، اداره کردن : اداره امور شخصی؛ مدیریت یک مغازه؛ 2- موفقیت در انجام یک کار علیرغم وجود برخی موانع: آیا بالاخره موفق شدید بخوابید؟ 3- در اختیار داشتن زمان، فضا و غیره : آیا برای شام فردا وقت دارید؟ 4- اِعمال کنترل یا تسلط به شیوه ای مدبرانه یا حیله گرانه. 5- تدبیر جهت انجام یک کار، علی رغم مشکلات، مخصوصا مشکلات مالی : وی به خوبی توانست پول اندک خود را مدیریت کند (فرهنگ لغت کالینز، 2010، ص. 1003)…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



management
scientific schools
modern approach
development

ثبت سفارش جدید