Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " مدل های فنداسیون الاستیک و ویسکوالاستیک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مدل های فنداسیون الاستیک و ویسکوالاستیک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Applied Mechanics
سال انتشار
1964
کد محصول
1012771
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله دربردارنده ­ی پژوهش مهمی در ارتباط با برخی مدل­ های فنداسیون و نیز توسعه­ ی هرچه بیشتر برخی ایده­ های دخیل در آن است. اثبات می­شود که فنداسیون پاسترناک یک مدل مکانیکی برای فنداسیون به اصطلاح "تعمیم ­یافته" است. همچنین نشان دادیم که کرنل برای فنداسیون پاسترناک در تنش صفحه­ ای یا کرنش صفحه­ ای با کرنل نمایی ویگارت یکسان بوده و برای مورد سه بعدی، یک تابع بسل اصلاح ­شده است. معلوم شد که حل ­ناپذیری مسأله­ ی تیر محدود یا صفحه­ ی واقع بر روی یک فنداسیون پیوسته مطرح ­شده توسط ویگارت که بعدها توسط فلانز تحلیل شد، درست نیست، و مسائل از این دست برای هرگونه توزیع بار مجاز در نظریه­ ی صفحه­ ی کلاسیک قابل ­حل است. در کل این مقاله، تأکید بر فرمولاسیون ریاضی مناسب مسائل فیزیکی مورد بررسی است.

1-مقدمه

در سالیان اخیر، پیشرفت موتورهای موشک سوخت جامد، افزایش استفاده از فیلامان­ های نرم در سازه­ های هوافضا و فعالیت­های ساختمانی در نواحی سرد، موجب افزایش نیاز به راه­ ح­ل هایی برای مسائل مختلف تیرها، ورقه­ ها و پوسته ­های با تکیه ­گاه پیوسته در محیط الاستیک و ویسکوالاستیک شده است. رویکرد معمول برای فرمول­بندی این مسائل بر گنجاندن عکس ­العمل فنداسیون در معادله ­ی دیفرانسیل متناظر تیر، ورقه یا پوسته مبتنی است. فنداسیون اغلب محیطی نسبتاً پیچیده است؛ برای نمونه ماده ­ی همبند سوخت لاستیک ­مانند، برف، یا خاک ریزدانه. اما از آنجاکه در این مقاله بر عکس ­العمل فنداسیون در ناحیه ­ی تماس و نه تنش­ ها و جابجایی­ های درون ماده ­ی فنداسیون تمرکز داریم، این مسأله به یافتن عبارت ریاضی نسبتاً ساده ­ای تقلیل می­ یابد که پاسخ فنداسیون در ناحیه­ ی تماس را با دقت قابل قبولی نمایش می­دهد...


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Viscoelastic Foundation

ثبت سفارش جدید