Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " به حداقل رساندن نوسان پروفایل هزینه نگهداری، تعمیر و ترمیم یک ساختمان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
به حداقل رساندن نوسان پروفایل هزینه نگهداری، تعمیر و ترمیم یک ساختمان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Performance of Constructed Facilities
سال انتشار
2015
کد محصول
1012802
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
17 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

نگهداری، تعمیر و ترمیم پیشگیرانه و منظم برای یک ساختمان جهت عملکرد رضایت بخش در تمام چرخه عمر آن لازم است. به طور کلی هر سال بودجه نسبتا ثابتی از نگهداری، تعمیر و ترمیم به یک ساختمان اختصاص داده می شود. با این حال، از آنجا که قطعات مورد استفاده در یک ساختمان دارای عمر مفید متفاوتی هستند، پروفایل سالانه هزینه نگهداری، تعمیر و ترمیم ممکن است به شدت در طول زمان نوسان کند. بر همین اساس اگر نگهداری، تعمیر و ترمیم همزمان برای اجزای مختلف پیش آید، شاید بودجه از پیش اختصاص یافته برای نگهداری، تعمیر و ترمیم برای پوشش دادن همه نگهداری، تعمیر و ترمیم موردنیاز کافی نباشد. در این موارد، نگهداری، تعمیر و ترمیم برای برخی از اجزای به تعویق خواهد افتاد. این نارسایی در انجام نگهداری، تعمیر و ترمیم به موقع ممکن است تاثیر منفی بر عملکرد طولانی مدت ساختمان بگذارد. برای رفع این نگرانی، این مقاله مدلی را معرفی می کند که می تواند نوسان پروفایل هزینه نگهداری، تعمیر و ترمیم را با تطبیق زمان بندی برخی از فعالیت های نگهداری، تعمیر و ترمیم با نقاط زودتر از برنامه اولیه نگهداری، تعمیر و ترمیم به حداقل برساند. بکارگیری این مدل که به تازگی توسعه یافته در یک مطالعه موردی کاربرد و اثربخشی آن را در ایجاد ثبات در پروفایل هزینه نگهداری، تعمیر و ترمیم تایید کرد. این مقاله به توسعه یک مدل بهینه سازی که می تواند نوسان پروفایل هزینه را در طول زمان به حداقل برساند، کمک نظری می کند. این امر با ارائه ابزاری موثر برای ایجاد برنامه نگهداری، تعمیر و ترمیم قابل اعتمادتر و اجرایی تر برای دست اندرکاران ارزشمند بوده، در نتیجه از به تعویق افتادن فعالیت های نگهداری، تعمیر و ترمیم جلوگیری نموده و عمر مفید ساختمان را افزایش می دهد.

-1مقدمه                      

نگهداری، تعمیر و ترمیم پیشگیرانه و منظم (PM & R) یک ساختمان برای حفظ آن در وضعیتی که کارکردهایش راهمچنان به طور رضایت بخشی در فاز عملیاتی خود را انجام دهد، حیاتی است (Cotts و همکاران، 2009). بدین منظور، مقدار مناسبی از بودجه باید سالانه برای نگهداری، تعمیر و ترمیم یک ساختمان اختصاص یابد. تخصیص بودجه نگهداری، تعمیر و ترمیم معمولا بر اساس ملاحظات سیاسی تعیین می شود تا برآورد هزینه دقیق فعالیت های نگهداری، تعمیر و ترمیم برنامه ریزی شده (Wildavsky و همکاران، 2001) و مقدار بودجه سال گذشته یکی از معیارهای مهم برای تعیین بودجه سال جاری است (Lufkin و همکاران، 2005). به این ترتیب، مقدار بودجه اختصاص یافته به یک مرکز می بایست تا حدی ثابت باشد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Maintenance
Cost profile
Resource leveling
Minimum moment method

ثبت سفارش جدید