Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مواد و متالوژی " با موضوع " پوشش های ضد خوردگی با اثر خود ترمیمی مبتنی بر نانو حامل های تلقیح شده با مواد بازدارندة خوردگی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پوشش های ضد خوردگی با اثر خود ترمیمی مبتنی بر نانو حامل های تلقیح شده با مواد بازدارندة خوردگی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Chemistry of Materials
سال انتشار
2007
کد محصول
1012821
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

توسعه سیستم­ های فعال حفاظت در برابر خوردگی برای مواد فلزی موضوعی با اهمیت بالا در بسیاری از کاربردهای صنعتی است. در این کار تحقیقاتی روشی جدید برای توسعه یک سیستم محافظ با قابلیت خود ترمیمی متشکل از لایه­ های هیبریدی سُل-ژل دوپ شده با نانوحامل­هایی که ماده بازدارنده خوردگی محبوس شده در خود را در پاسخ به تغییرات pH حاصل از فرایند خوردگی آزاد می ­کنند ارائه شده است. یک لایه هیبریدی مبتنی بر سیلیکا- زیرکونیا به عنوان پوشش ضد خوردگی روی آلیاژ آلومینیوم 2024 رسوب داده شد. نانوذرات سیلیکا بصورت لایه به لایه با لایه ­های پلی الکترولیت پوشش داده شدند و لایه ­های بازدارنده (بنزو تری آزول) بصورت تصادفی روی لایه هیبریدی قرار گرفتند. لایه هیبریدی حاوی نانو حامل­ ها افزایش حفاظت طولانی مدت در برابر خوردگی را در مقایسه با لایه هیبریدی دوپ نشده نشان داد. روش الکترود ارتعاشی روبشی نیز قابلیت خود ترمیمی عیوب را نشان داد. این اثر به دلیل آزادسازی کنترل شده ماده بازدارنده خوردگی به دست آمد که ناشی از آغاز شدن فرایندهای خوردگی در عیوب است. روش ارائه شده در اینجا می­ تواند در بسیاری از کاربردهایی که در آن­ها حفاظت فعال در برابر خوردگی مورد نیاز است استفاده شود.

1- مقدمه

تجزیه ناشی از خوردگی مواد و ساختارها یکی از مهم ترین دلایل کاهش ارزش کالاها است. در حال حاضر دو شیوه فعال و غیر فعال برای حفاظت در برابر خوردگی استفاده می ­شود. حفاظت غیر فعال در برابر خوردگی با رسوب­ دهی یک لایه محافظ که از تماس ماده با محیط خورنده جلوگیری می­ کند به دست می ­آید [1]. حفاظت فعال در برابر خوردگی با هدف کاهش سرعت خوردگی در زمان آسیب لایه محافظ و تماس گونه­ های خورنده با ماده انجام می ­شود [2-4]. یکی از راه ­های فراهم کردن حفاظت فعال برای فلزات افزودن مواد بازدارنده خوردگی در سیستم است. با این حال، تنها ترکیبی از هر دو روش می­ تواند حفاظت طولانی مدت در برابر خوردگی را برای ساختارهای فلزی که در تماس با الکترولیت ­ها یا یک محیط مرطوب قرار دارند فراهم کند [2,3]. مواد بازدارنده خوردگی می­ توانند در اجزای مختلف سیستم پوشش ­دهی استفاده شوند: پیش عملیات، آستر، و پوشش نهایی. عوامل بازدارنده تنها زمانی مؤثر هستند که حلالیت آن­ها در محیط خورنده در محدوده مناسب قرار داشته باشد. حلالیت بسیار پایین بازدارنده باعث کمبود عامل فعال در سطح مشترک فلز و در نتیجه ضعف بازدارندگی می ­شود. اگر حلالیت بسیار بالا باشد، بستر تنها برای مدت زمان کوتاهی حفاظت خواهد شد چون بازدارنده به سرعت از پوشش تراوش خواهد کرد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


این مقاله ترجمه شده مهندسی مواد و متالوژی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Anticorrosion Coatings

ثبت سفارش جدید