Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " آموزش کاربرد آینده: توسعه توانمندی های دوراندیشی از طریق فرآیند های تدوین سناریو " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
آموزش کاربرد آینده: توسعه توانمندی های دوراندیشی از طریق فرآیند های تدوین سناریو
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier,Technological Forecasting and Social Change
سال انتشار
2015
کد محصول
1012826
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
510 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



 چکیده

یادگیری سازمانی یکی از ارزش هایی است که از طریق پیش بینی استراتژی و سناریو درون سازمان ها ایجاد می شود. با این حال، تا کنون توجه ناچیزی به این مسئله که افراد-نظیر مدیران و استراتژیست ها- از مشارکت در فرآیند های تدوینن سناریوهای استراتژیک چه می آموزند و این یادگیری به چه صورت اتفاق می افتد، مبذول شده است. در مطالعه حاضر با استفاده از روش تدوین سناریوی استراتژیک و التقاطی سودآموزی آتی، به تاثیرات آموزشی فرآیند های تدوین سناریو بر شرکت کنندگان پرداخته شده است. در این مطالعه با استفاده از آینده فرضی و مزایای یادگیری حاصل از شرکت کنندگان در فرآیند های تدوین سناریوی فشرده چارچوبی سنجشی برای شناسایی تاثیرات شناختی و یادگیری ارائه شده است. در این مطالعه به نقش فعالیت های مبتنی بر سناریو در تغییر توانمندی های افراد و سیستم های سازمانی جهت درک ماهیت و نقش آینده در ادراکات و اعمال آنها پرداخته شده است. شناخت، در قلمروی فردی قرار دارد نه سازمانی و در نتیجه، فرآیند های میکرو (خرد) که از طریق آنان افراد مدل های ذهنی را فرا گرفته و آنها را تغییر می دهند، به یک منبع مقدم بر تغییرات گروهی مدل های ذهنی در درون سازمان ها تبدیل می شود. این روند از این مسئله حکایت دارد که سازمان ها باید بر فرآیند های تدیون سناریوهای آموزشی غنی که منجر به افزایش توانمندی مدیران جهت درک تغییرات می شود، سرمایه گذاری نمایند. نوعی از یادگیری که در اثر فرآیند تدوین سناریو رخ می دهد، باعث تقویت توانمندی های پویای "احساسی و ادراکی" در درون شرکت ها می شود.

1- مقدمه

در مقاله حاضر به دو مسئله مهم پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک، در حوزه نظری و عملی پرداخته شده است. اولین مورد مربوط به ارزش پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک است- مخصوصا سودمندی و کارکرد سناریو. در این مطالعه بیشتر بر تاثیرات آموزشی فرآیند های تدوین سناریو بر شرکت کنندگان تمرکز شده است. دومین مورد مربوط به دشواری های اجرای سناریو در اثر فقدان نظریه قوی، که در ادبیات علمی اخیر نیز به آن اشاره شده است، می باشد (Chermack, 2005; MacKay and Tambeau, 2013).

سازمان ها از فعالیت های پیش بینی و دور اندیشی استراتژیک برای حمایت از طیف وسیعی از عملیات و اهداف، شامل تصمیم گیری استراتژیک، توسعه تجاری و نواوری استفاده می کنند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Scenarios
Strategic foresight
Learning

ثبت سفارش جدید