Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " میزان گاز و ساختار زغال در حوضه دونتس " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
میزان گاز و ساختار زغال در حوضه دونتس
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Journal of Mining Science
سال انتشار
2017
کد محصول
1012931
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
11
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعه تلفیقی زغال با استفاده از روشهای رزونانس پارامغناطیسی الکترونی و نوری، اسپکتروسکوپی مادون قرمز و اسپکتروسکوپی رامان صورت گرفت. معلوم شد که محتوی گاز زغال به وسیله درجه زغال و ساختمان مواد آن و نیز به وسیله ساختار لایه زغالی در سطوح ماکرو، میکرو و نانو که در هم تنیده هستند تعیین می‌شود. معلوم گردید که اندازه و میزان حباب‌هایی که احتمالاً منشای دیرینه دارند و میزان متان لایه زغالی با هم ارتباط دارند. تاثیر هر سطح مقیاس ساختار لایه زغالی بر محتوی گاز معلوم شد. نویسندگان مزیت‌های مطالعه تلفیقی زغال گازدار را با روشهای فیزیکی نشان دادند که این این روش‌ها مکمل یکدیگر در سطوح مختلف ساختار زغالی هستند.

1-مقدمه

ترکیدن‌های ناگهانی و شدید زغالسنگ و گاز از رگه زغالی صلب به درون ورودی معدن (ترکیدن‌های‌ گاز) ممکن است سبب آسیب جدی به سلامت انسان، محیط زیست و سازه‌های مهندسی شود و این خطر یکی از مسائل رایج در معدنکاری زیرزمینی لایه‌های زغالسنگی گازدار عمیق در روسیه و سایر کشورهای تولیدکننده زغالسنگ در سطح جهان است. خطر ضربه گاز با عمق و نرخ تولید زغال افزایش می‌یابد. انفجار‌های گاز به ویژه طی تولید از رگه‌های نزدیک به هم برای مثال در حوضه زغالی کوزنتسک رخ می‌دهند. بنابراین، مسائل ایمنی در این خصوص از اولویت بالایی برخوردارند ]1[.....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید