Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " خواص بتن خود تحکیم یافته ی نیمه سبک حاوی سنگدانه ی سرباره ی سبک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خواص بتن خود تحکیم یافته ی نیمه سبک حاوی سنگدانه ی سرباره ی سبک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Construction and Building Materials
سال انتشار
2015
کد محصول
1013095
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این تحقیق، مخلوط­ های بتنی نیمه سبک مرتعش شده­ ی معمولی (­NVC) و خود تحکیم یافته (SCC) توسعه یافته و به منظور بررسی خواص تازه، عملکرد مکانیکی، و مقاومت برشی تحت آزمایش قرار گرفتند. مخلوط­ های حاوی خاکستر بادی (­FA) و/یا متاکائولین (MK)، با استفاده از سنگدانه ­ی سرباره ­ی سبک به عنوان مصالح سنگی درشت برای دستیابی به وزن مخصوص در محدوده­ای از 1950 تا 2050 کیلوگرم/ مترمکعب توسعه یافتند. یازده مخلوط با مقاومت­ های فشاری متغیر (55- 20 مگاپاسکال)، نسبت­ های سنگدانه ­ی سرباره ­ی سبک به ماسه ((SG/S)­، در محدوده­ ی2/0- 0/7)، و مقدار کل چسباننده (600- 500 کیلوگرم/ مترمکعب)، پس از مخلوط­ های آزمایشی گسترده آماده شدند. سپس، خواص تازه­ ی زیر از مخلوط های SCC مورد بررسی قرار گرفتند: سیالیت و روانی، قابلیت عبور، مقاومت در برابر جداشدگی سنگدانه­ ها، و ویسکوزیته ­ی مخلوط. خواص مکانیکی 11 مخلوط، شامل مقاومت فشاری، مقاومت کششی شکاف­ خوردگی، و مقاومت خمشی بودند. همچنین، 11 مخلوط توسعه یافته، برای قالب­ گیری 11 تیر بدون تقویت برشی، به منظور آزمایش مقاومت برشی و رفتارترک­ خوردگی آنها در عناصر  سازه­ای با مقیاس کامل مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که برای تولید مخلوط­ های SCC نیمه­ سبک با خواص تازه­ی قابل قبول، استفاده از حداکثر نسبت SG/S به میزان 1/5، مناسب و قابل اطمینان است. نتایج مقاومت برشی نشان دادند که تیرهای SCC­، در مقایسه با تیرهای NVC، در نسبت SG/S یکسان، بارهای برشی نرمال­ شده­ ی بالاتری نشان می­ دهند. با این حال، امکان استفاده از نسبت SG/S  بالاتر در مخلوط­ های NVC، نه تنها موجب مزیت این مخلوط­ ها نسبت به مخلوط ­های SCC از نظر وزن مخصوص پائین گردید، بلکه امکان افزایش ظرفیت برشی مخلوط ­های  NVC در مقایسه با مخلوط ­های  SCCرا نیز فراهم نمود.

1-مقدمه

تولید بتن خود تحکیم یافته (SCC)، به طور معمول، با الف) به حداکثر رساندن مقدار مواد ریزدانه در مخلوط که با ترکیب افزودنی­ های معدنی مانند خاکستر بادی (FA)، سرباره­ ی کوره ­ی آهنگدازی دانه ­ای شده­ ی زمینی، خاکستر آتشفشانی، گرد و غبار کوره ­ی سیمان، و/یا متاکائولین (MK) حاصل می ­شود، ب) اضافه نمودن کاهنده ­ها­ی قوی آب (HRWRA)، و در صورت نیاز، افزودنی ­های اصلاح ویسکوزیته (VMA) ]3-1[، و ج) به حداقل رساندن میزان مصالح سنگی درشت در مخلوط]4،5[ انجام می­ شود. با توجه به عملکرد برتر این بتن در هر 2 حالت تازه و سخت شده، SCC در کاربردهای بسیاری مورد استفاده قرار گرفته است]6، 7[....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Semi-lightweight self-consolidating concrete
Lightweight slag aggregate
Metakaolin

ثبت سفارش جدید