Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی مقایسه ای دال های بتن مسلح با مش سیم فولادی، فیبر فولادی و فیبر پلی اتیلن با عملکرد بالا در تست های انفجار " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی مقایسه ای دال های بتن مسلح با مش سیم فولادی، فیبر فولادی و فیبر پلی اتیلن با عملکرد بالا در تست های انفجار
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Thin-Walled Structures
سال انتشار
2018
کد محصول
1013323
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
26
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
14 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

بتن پرکاربردترین مصالح ساختمانی در روش های مدرن ساخت و ساز می باشد. بتن تحت بارهای خارجی به علت مقاومت کششی پایین دچار خرابی کششی و ترک برداشتن می گردد. به منظور افزایش عملکرد کششی و نرمی مصالح بتنی، راه حل های محتمل شامل تقویت فیبر و تقویت مش فولادی، در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته است. فیبر فولادی، فیبر پلی اتیلن با وزن مولکولی بسیار بالا (UHMWPE) و مش های سیم فولادی با درصدهای حجمی متفاوت در ماتریس بتن، مخلوط گردیدند. تست های مصالح استاتیک شامل تست های خمشی و تست فشاری یک طرفه، نشان داده است که افزودن فیبر فولادی منجر به تقویت مقاومت شده است در حالیکه فیبر UHMWPE منجر به بهبود نرمی شده است. نمونه های بتن با تقویت دوگانه فیبر فولادی و مش فولادی، نرمی و مقاومت بالایی را نشان داده است. تست های میدانی انفجار به نحوی طراحی شده اند که رفتار دال های بتنی تقویت شده تحت انفجار نزدیک مورد مطالعه قرار گیرد. در اثر تست های انفجار، پروفیل های آسیب مختلفی مشاهده شده است. مزایا و عیوب استفاده از مصالح تقویتی مختلف مورد بحث قرار گرفته است. از نتایج حاصله، مزیت های تعویض فیبر فولادی با فیبر UHMWPE یا مش سیم فولادی نشان داده شده است.

1-مقدمه

در روش های سنتی ساخت و ساز، بتن نسبت‏بندی می گردد تا هزینه مینیمم گردد و در عین حال مقاومت و کارکرد کافی حاصل شود. بخاطر خطای ناشی از زیادی آب یا مواد سیمانی که بهینه نشده اند، مقاومت بتن سنتی محدود است. خطاهایی مانند منافذ مویرگی، حباب های هوای محبوس شده یا کیفیت ضعیف خمیر در ترکیب خمیر-سنگدانه، همگن بودن ماتریس را مختل می کند. تحت بارهای خارجی، تنش پیرامون خطاها متمرکز می گردد، به محض اینکه دامنه تنش از مقاومت کششی بتن بیشتر گردد، یک ترک ریز (میکروکرک) آغاز می گردد. با افزایش بیشتر تنش، میکروکرک به مزوکرک تبدیل شده و مزوکرک ها با هم آمیخته شده به ترک های درشت (ماکروکرک) تبدیل شده و در نهایت بتن خراب می شود…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




UHMWPE fibre
Steel wire mesh
Steel fibre
Blast tests

ثبت سفارش جدید