Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " تأثیر درمان گروهی ذهن‌آگاهی بر روی طیف وسیعی از نشانه‌های روانپزشکی: یک کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده در مراقبت‌های اولیه بهداشتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تأثیر درمان گروهی ذهن‌آگاهی بر روی طیف وسیعی از نشانه‌های روانپزشکی: یک کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده در مراقبت‌های اولیه بهداشتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
European Psychiatry
سال انتشار
2017
کد محصول
1013408
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
950 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

زمینه و هدف: با اینکه درمان مبتنی بر فرد هزینه‌ی زیادی دارد، اما نیاز به روان‌درمانی در مراقبت‌های اولیه بهداشتی رو به افزایش است. هدف اصلی این کارآزمايی بالينی تصادفی کنترل‌شده (RCT)، مقايسه‌ی تأثير گروه‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MGT) با درمان طبيعی یا معمول (TAU)، عمدتاً درمان شناختی-رفتاری (CBT) مبتنی بر فرد، بر روی طيف گسترده‌ای از علائم روانپزشکی در مراقبت‌های اولیه برای بیماران تشخیص داده شده با اختلالات افسردگی، اضطراب و یا استرس و اختلالات سازگاری، بوده است. هدف دیگر، مقایسه‌ی اثر گروه‌درمانی مبتنی بر ذهن‌آگاهی (MGT) با درمان طبيعی یا معمول (TAU) بر روی آگاهی و توجه هوشیارانه بوده است.

روش‌ها: این کارآزمایی تصادفی کنترل‌شده‌ی 8 هفته‌ای در سال 2012 در 16 مرکز مراقبت‌های اولیه در جنوب سوئد انجام گرفت. جامعه‌ی آماری این پژوهش شامل مردان و زنان 20 الی 64 ساله می‌شود (215=n). طیف وسیعی از علائم روانپزشکی، در شروع کار (ابتدای مطالعه) و در پیگیری 8 هفته‌ای (تماس با بیمار پس از تشخیص یا درمان) با استفاده از چک‌لیستِ نشانه‌های اختلالات روانی 90 (SCL-90) مورد بررسی قرار گرفت. توجه ذهنی آگاهانه نیز با استفاده از مقیاس آگاهی و توجه بهوشیارانه (MAAS) ارزیابی گردید.

یافته‌ها: در هر دو گروه، نمراتِ تمامی حوزه‌ها (زیرمقیاس‌ها) و شاخص‌های موجود در چک‌لیستِ SCL-90 به طور معناداری کاهش یافت، در حالی که نمرات مقیاس MAAS افزایش قابل توجه و معنی‌داری داشت. تفاوت معناداری در تغییر علائم روانپزشکی بین دو گروه وجود نداشت. نمرات گروه ذهن‌آگاهي نسبت به گروه شاهد تغییرات نسبتاً بزرگتري در مقیاس MAAS داشت (P=0.06، غیرمعنادار).

نتيجه گيري: اختلاف معناداري بين MGT و TAU، عمدتاً CBT مبتني بر فرد، در اثر درمان مشاهده نشد. هر دو نوع درمان در بیمارانِ مراقبت‌های اولیه با اختلالات افسردگی، اضطراب و یا استرس و اختلالات سازگاری قابل استفاده است، به‌طوری‌که MGT به صورت بالقوه در منابع محدود ذخیره خواهد شد.

1- مقدمه

1-1- اختلالات روانی

اختلالات روانپزشکی مانند افسردگی، اضطراب و استرس و اختلالات سازگاری باعث عوارض ذهنی قابل توجهی شده و ممکن است منجر به عود عوارض شدیدتر و حتی خودکشی شود. این اختلالات رایج روانپزشکی نیز یک بارِ اقتصادی بزرگی بر جامعه تحمیل می‌کند. درمان شناختی-رفتاری (CBT) به عنوان یک روش مؤثر برای درمان، به عنوان مثال اختلالات افسردگی، شناخته شده است. در سوئد،CBT  به عنوان یکی از درمان‌های استاندارد برای بیماران در مراقبت‌های بهداشتی اولیه مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما انواع دیگر درمان نیز توصیه می‌شود، مانند درمان بین فردی (IPT) و درمان روان‌پزشکی…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Affective disorders
Anxiety disorders
Cognitive behaviour therapy

ثبت سفارش جدید