Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " بررسی پیشرفت های اخیر در زمینه رفتار ستون های بتن مسلح تحت اثر بار چرخه ای دو محوری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی پیشرفت های اخیر در زمینه رفتار ستون های بتن مسلح تحت اثر بار چرخه ای دو محوری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Advanced Structural Engineering
سال انتشار
2013
کد محصول
1013412
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

رفتار چرخه ای ستون های بتن مسلح، موضوع تعداد زیادی از تحقیقات آزمایشگاهی در سالهای اخیر بوده است که اکثر آنها به بارگذاری تک جهتی ستون ها در شرایط بار محوری ثابت پرداخته اند. در این تحقیق، آزمایش انجام شده بر روی ستون های بتن مسلح (RC) تحت اثر بار دو محوری بررسی شده است که زیربنای یافته های اصلی این تحقیق می باشد. به طور کلی، نتایج آزمایش نشان می دهند که پاسخ ستون های RC وابستگی زیادی به الگوی بارگذاری دارد و بار دو محوری موجب کاهش حداکثر مقاومت شده و همه حالات خرابی را پیش بینی می کند. بنابراین، در ستون هایی که تقاضا با لنگر زیاد در هر دو جهت قابل انتظار می باشد، جزئیات ویژه باید در نواحی بحرانی ارائه گردد تا عملکرد ستون بهبود یافته و از گسیختگی زود هنگام جلوگیری شود.

1-مقدمه

ستون ها اجزای اساسی سازه در عملکرد لرزه ای ساختمان ها هستند. از این رو، پاسخ سازه ای آنها تحت اثر برگشت بار باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. علاوه بر این، اثرات زلزله معمولاً مستلزم این هستند که دو مؤلفه بار افقی در نظر گرفته شده باید بیش از اثرات یک جهت واحد آسیب رسان باشند. پاسخ غیر الاستیک اعضای دارای بار محوری تحت اثر تاریخچه لنگر خمشی دو محوری به تازگی مورد توجه قرار گرفته است و تعداد محدودی نتایج آزمایشگاهی موجود می باشد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




RC column
Seismic behaviour
Cyclic behaviour

ثبت سفارش جدید