Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " شکستگی و فرونشست کانال جریان از استخراج زغال سنگ به روش جبهه کار طولانی که موجب بالاآمدگی آب زیرزمینی شور و آلودگی غنی از فلز آب سطحی می شود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شکستگی و فرونشست کانال جریان از استخراج زغال سنگ به روش جبهه کار طولانی که موجب بالاآمدگی آب زیرزمینی شور و آلودگی غنی از فلز آب سطحی می شود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Water Air Soil Pollut
سال انتشار
2019
کد محصول
1013416
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
22
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مطالعه یک آبراهه­ ی کوچک را بررسی می­کند که به دلیل شکستگی چینه­ های زمین­ شناسی اخیر ناشی از فعالیت فرونشست از استخراج زغال­سنگ به روش جبه ه­کار طولانی تحت تأثیر بالاآمدگی  آب زیرزمینی قرارگرفته است. اسناد معدن زغال­ سنگ گزارش می­کنند که بیش از 10 سال قبل از این مطالعه، فرونشست موجب تخریب و شکستگی این کانال جریان شده است. همچنین اسناد معدن کاهش کیفیت آب به­ صورت متغیر (شوری، فلزات بالا) در محیط ­های متأثر از شکستگی در طول سال­ های بسیار را گزارش می­کنند. در این مطالعه، کیفیت آب این نهر در طی یک دوره ­ی 11 ماهه با جریان آب متأثر از بالاآمدگی آب زیرزمینی در سراسر شکستگی­ ها در کانال نهر، بررسی شد. بالاآمدگی آب موجب تغییرات گسترده در کیفیت آب سطحی نهر در مقایسه با مکان­های مرجع غیرمعدنی شد. متوسط هدایت الکتریکی تا 7 برابر از 230 میکروزیمنس بر سانتیمتر در مکان­ های مرجع به 1833 میکروزیمنس بر سانتیمتر در زیر بالاآمدگی افزایش یافت. اکسیژن محلول در آب زیرزمینی بالاآمده بسیار پایین (اشباع 7/2 درصد) و کمی اسیدی بود ( pH برابر با 8/5). تغییرات ترکیب یونی شامل هفت برابر افزایش غلظت‌های منیزیم، سدیم و کلرید بود. در مقایسه با مکان­های مرجع، فلزات سنگین آهن و منگنز بیش از ده برابر و نیکل بیش از 60 برابر افزایش یافتند. تغییر ترکیب یونی به پیشروی آب زیرزمینی شور نسبت داده شد. اثرات اکولوژیکی چنین تغییرات بزرگی در کیفیت آب سطحی این نهر برای تمامی اکوسیستم ­های آبی پایین­دست نهر خطرناک است.

1-مقدمه

عملیات استخراج زغال­سنگ می­تواند موجب اختلالات زیست­محیطی قابل­ توجهی در آب­ های زیرزمینی و سطحی شود (بنکس و همکاران 1997؛ برَیک و همکاران 2001؛ جانسون 2003؛ یانگر 2004). بسیاری از مطالعات منتشرشده درباره­ ی این موضوع، زهکشی آب آلوده از عملیات معدن زغال­سنگ، به صورت اتفاقی یا عمدی، به آبراهه­ های سطحی را بررسی کرده ­اند. معدنکاری زیرزمینی به روش جبهه­کار طولانی یک روش محبوب برای استخراج زغال­سنگ در استرالیا است (مود 2009) و به­دلیل حرکت و شکست چینه ­های زمین­شناسی پس از حذف رگه­ های نازک زغال­سنگ با فرونشست سطحی همراه است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Underground longwall coalmining
Freshwater pollution
Heavymetals
Zinc and nickel

ثبت سفارش جدید