Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
968,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " روند زمانی و مکانی هیدروکربن های نفتی کل در آب دریای خلیج بوهای، چین، از سال 1996 تا 2005 " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روند زمانی و مکانی هیدروکربن های نفتی کل در آب دریای خلیج بوهای، چین، از سال 1996 تا 2005
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Marine Pollution Bulletin
سال انتشار
2010
کد محصول
1013428
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
14
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
986 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

توزیع مکانی و زمانی هیدروکربن ­های نفتی کل (TPH) در آب دریای خلیج بوهای تیانجین در طول سال­های 1996-2005 برای اولین بار بررسی شد. غلظت هیدروکربن­ های نفتی کل در 180 نمونه­ی آب دریا جمع ­آوری ­شده از 16 ایستگاه در طول یک دوره­ی 10 ساله توسط طیف­س نجی فلوروسانس فرابنفش اندازه ­گیری شد. هیدروکربن­ های نفتی در آب دریا در همه جا حضور داشتند و غلظت آنها در محدوده­ ای از 7/23 تا 508 میکروگرم در لیتر بسیار متغیر بود. غلظت هیدروکربن­ های نفتی کل در آب دریا با فصول متفاوت بود که نشان­ دهنده ­ی ترتیب کاهشی زمستان>بهار>تابستان است. هیدروکربن­ های نفتی کل در طول این دوره ­ی 10 ساله در تمامی ایستگاه ­ها به­ طور پیوسته کاهش یافتند. بیشترین مقادیر به دست­ آمده در ایستگاه­ های نزدیک به نواحی بندری و خروجی داگو بودند، یعنی در جایی که فعالیت­های کشتیرانی و تخلیه­ ی فاضلاب زمینی، منابع اصلی آلودگی بودند. نتایج ما اطلاعات زمین ه­ای درباره­ی وسعت آلودگی هیدروکربن­ های نفتی کل در آب دریا را ارائه داد و بر نیاز به کنترل بیشتر آلودگی هیدروکربن­ های نفتی کل در خلیج بوهای تیانجین تأکید کرد.

1-مقدمه

نواحی دریانوردی ساحلی، به ­ویژه سیستم ­های نیمه ­محصور مانند خلیج بوهای در چین، تحت فشار مداوم توسعه­ ی شهری و صنعتی هستند (ریکاردی و همکاران 2008؛ ونتورینی و همکاران 2008). خلیج بوهای یکی از سه خلیج تشکیل­ دهنده­ ی خلیج بوهای، داخلی­ترین خلیج دریای زرد در شمال شرقی چین است (شکل 1A) (لیو و همکاران 2007؛ وانگ و همکاران 2008). این خلیج، استان هبئی و شهر تیانجین را جدا می­کند و یکی از آلوده ­ترین نواحی دریایی چین محسوب می­شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Total petroleum hydrocarbons
Bohai Bay
Temporal and spatial trends

ثبت سفارش جدید