Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,540,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مجموعه مهندسی منابع طبيعی " با موضوع " یک ابزار و فرآیند سیستماتیک برای ارزیابی پایداری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک ابزار و فرآیند سیستماتیک برای ارزیابی پایداری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Sustainability
سال انتشار
2017
کد محصول
1013429
تعداد صفحات انگليسی
29
تعداد صفحات فارسی
41
قیمت بر حسب ریال
1,540,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ارزیابی پایداری یکی از موارد نگرانی رو به رشد در سرتاسر دنیا به حساب می آید، به گونه ای که موجب اجرایی شدن دستورکار ملل متحد 2030 گردیده است. از آنجا که پایداری به ملاحظات مربوط به مسائل زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی در راستای دیدگاه های فرهنگی، تاریخی (گذشته نگر و آینده نگر) و سازمانی گفته می شود، ابزارهای مناسبی جهت اطمینان از پوشش کامل این جنبه ها و امکان مشارکت ذینفعان مختلف نیاز می باشد. در این مقاله، یک ابزار دقیق و انعطاف پذیر علمی ارائه می شود که طی 25 سال گذشته توسعه یافته و در زمینه های مختلف فرهنگی و توسعه مورد آزمون قرار گرفته است تا چارچوبی برای ارزیابی پایداری سیاست ها، راهبردها، برنامه ها و پروژه ها در راستای دستورکار 2030 ایجاد گردد. یک مطالعه موردی درخصوص یک پروژه کلان معدنکاری در کِبِک (کانادا) برای بررسی عملکرد شبکه تحلیلی توسعه پایدار به منظور ارزیابی پایداری، انتخاب گردید. این ابزار و فرآیند بخشی از ابزار تسریع اهداف توسعه پایدار ملل متحد (SDGs) می باشد، یکی از تطبیق پذیرترین ابزارها که کلیه 17 SDGs را دربرگرفته و بصورت کاملاً رایگان در دسترس می باشد. سایر مزایا و محدودیت های این ابزار و فرآیند در مقاله مورد بحث قرار می گیرند.

1-مقدمه

در 45 سال گذشته، مفهوم توسعه پایدار (SD) به عنوان جایگزینی برای توسعه اقتصادی مرسوم براساس رشد تولید ناخالص داخلی (GDP) درنظر گرفته می شد. توجه به این پاردایم پاسخی است به عدم موفقیت های مدل غالب، ازجمله عدم موفقیت آن در توزیع منصفانه ثروت و اثرات آن بر محیط محلی و جهانی، تنوع فرهنگی و انسجام اجتماعی. هرچند ریشه های آن را می توان در هزاره های پیشین تاریخ بشر جستجو نمود [1]، اما در اواخر قرن بیستم به اوج خود رسید [2]…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



این مقاله ترجمه شده مجموعه مهندسی منابع طبيعی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




sustainable developSustainabilment assessment
Agenda 2030
sustainable development analytical grid

ثبت سفارش جدید