Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " ارزیابی آزمایشگاهی تمام مقیاس رفتار افقی دینامیکی میکروپایل ها در خاک‌های سیلتی آبرفتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارزیابی آزمایشگاهی تمام مقیاس رفتار افقی دینامیکی میکروپایل ها در خاک‌های سیلتی آبرفتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Soil Dynamics and Earthquake Engineering
سال انتشار
2018
کد محصول
1013466
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

این مقاله به یک بررسی آزمایشگاهی جامع از تست‌های دینامیکی انجام شده بر روی میکروپایل های عمودی تزریق شده و تزریق نشده مدفون در خاک‌های آبرفتی می‌پردازد. آزمايش شامل تست ارتعاش محيطي و تست بارگذاری ضربه‌ای براي بررسي رفتار ديناميکی سيستم خاک-ميکروپايل در محدوده کرنش‌های بسيار کوچک و کوچک تا متوسط و همچنين تست‌های snap back به منظور بررسي روند پاسخ پس از الاستيک سيستم می‌باشد. میکروپایل ها به کرنش‌سنج‌هایی در امتداد شفت، شتاب سنج و مبدل جابجایی در سر مجهز شده‌اند. شرایط و نتایج آزمایش‌های مختلف انجام شده با تمرکز بر نقش تزریق فشار بالا بر رفتار دینامیکی سیستم، توسعه پدیده غیر خطی شمع- خاک و در نهایت ارزیابی اثربخشی روش‌های مختلف تست برای ثبت پاسخ دینامیکی سیستم‌های خاک-میکروپایل، ارائه شده‌اند.

تست ارتعاش محیطی یک روش همه کاره برای تعیین ویژگی‌های دینامیکی سیستم‌های خاکی-میکروپایل است، هرچند که به پس پردازش اطلاعات نیاز دارد. انجام تست بار ضربه‌ای سریع‌تر است و پس پردازش آن نیز آسان‌تر می‌باشد. انجام تست ارتعاش آزاد نیز نسبتاً ساده است و قادر به ثبت رفتار غير خطي دینامیکی سیستم‌های خاک - میکروپایل می‌باشد.

1-مقدمه

در 50 سال گذشته، تحولات زیادی در زمینه اندرکنش دینامیکی خاک – سازه - شمع از دیدگاه تئوری و آزمایشگاهی حاصل شده‌اند. با اشاره به مدل‌سازی خاک، روش‌های موجود برای بررسی مسئله را می‌توان تقریباً به سه نوع اصلی تقسیم‌بندی نمود: 1) راه‌حل‌های تحلیلی فرمولاسیون‌های پیوسته که در آن خاک به عنوان یک محیط الاستیک در نظر گرفته می‌شود [1-3]؛ 2) روش‌های از نوع وینکلر که اجازه ثبت اندرکنش خطی و غیر خطی (منحنی‌های p-y) شمع – خاک و شمع – شمع را با اجتناب از مدل‌سازی مستقیم خاک (با بهره‌گیری از رویکرد تحلیلی یا عددی) [4-9 ] می‌دهند و iii) روش‌های اجزای محدود، المان مرزی یا روش‌های تفاضل محدود که در هر دو حوزه فرکانس [10-12] و حوزه زمانی موجود می‌باشند و قادر به در نظر گرفتن رفتار غيرخطی خاک هستند [13-15]. تمام این روش‌ها نیاز به اعتبارسنجی مناسب دارند و بر اساس پارامترهایی هستند که باید به درستی کالیبراسیون شوند. آزمایش‌های تجربی برای افزایش قابلیت اطمینان آن‌ها ضروری است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Alluvial soils
Soil non-linear behaviour
Soil–micropile dynamic interaction

ثبت سفارش جدید