Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " بررسی تاثیر محافظت کبدی عصاره‏ی متانولی بابونه‏ی گاوی (Tanacetum parthenium) بر آسیب کبدی القا شده توسط CCL4 در رت ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
بررسی تاثیر محافظت کبدی عصاره‏ی متانولی بابونه‏ی گاوی (Tanacetum parthenium) بر آسیب کبدی القا شده توسط CCL4 در رت ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Toxicology Reports
سال انتشار
2017
کد محصول
1013483
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
21
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مقدمه و هدف: این مطالعه با هدف بررسی اثرات عصاره بابونه گاوی Tanacetum parthenium  بر پراکسیداسیون لیپیدی، آنزیم‏ های آنتی‏اکسیدان، فاکتورهای بیوشیمیایی و آنزیم های کبدی در رت­ های آسیب دیده با تتراکلریدکربن (CCl4) انجام گرفت.

مواد و روش‏ها: 54 سر موش صحرایی نر نژاد ویستار به 9 گروه 6 تایی تقسیم شدند. گروه ­ها شامل شاهد سالم، شاهد آسیب، 4 گروه آسیب که به مدت 14 روز قبل از ایجاد آسیب با CCl4 به ­ترتیب با دوزهای 40، 80 و 120 میلی­گرم بر کیلوگرم TPE و سیلیمارین تیمار گردیدند، 3 گروه دیگر به عنوان پس­درمان که به ترتیب 80 و 120 میلی‏گرم بر کیلوگرم TPE و سیلیمارین را 2، 6، 24 و 48 ساعت پس از تزریق CCL4 دریافت نمودند. در پایان مطالعه، فاکتورهای بیوشیمیایی و آنزیمهای کبدی سرم، میزان مالون­دی­ آلدئید، آنزیم های آنتی­اکسیدان و مورفولوژی کبد مورد ارزیابی قرار گرفت.

یافته ‏ها: تزریق CCL4 به موش ‏های صحرایی سبب افزایش سطح ALT، AST، ALP،TG ،LDL ، TC، گلوکز و کاهش سطحHDL ، کاتالاز، آلبومین، SOD و GPX نسبت به گروه کنترل شد(P<0.001) . پیش‏درمان و پس‏درمان با TPE توانست به شکل معنی ‏داری سبب کاهش سطح ALT، AST، ALP،TG ، LDL ، TC، گلوکز و افزایش سطحHDL   ، کاتالاز، آلبومین، SOD و GPX (با سطح معنی­داری مختلف و وابسته به دوز) نسبت به گروه آسیب با CCl4 شد.

نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان دهنده فعالیت آنتی ­اکسیدانی و اثرات بالقوه هپاتوپروتکتیو و احتمالا خاصیت درمانی TPE در حیوانات آزمایشگاهی آسیب دیده با CCL4 می­باشد.

1-مقدمه

 کبد یکی از ارگان های اصلی است که در متابولیسم داروها و سموم شیمیایی نقش داشته و اولین بافت هدف برای تقریبا همه­ی سموم شیمیایی می‏باشد. بیشتر گزنوبیوتیکها از طریق دستگاه معدی–روده­ای وارد بدن شده و پس از جذب از طریق ورید پورت وارد کبد می‏شوند. کبد دارای غلظت بالایی از آنزیم های متابولیزه کننده­ی سموم میباشد که میتواند آنها را به ترکیباتی با سمیت پایین تبدیل کرده و دفع کند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید