Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " مسائل زیست‌محیطی ناشی از استخراج زغال‌سنگ و راه‌حل‌های آن‌ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مسائل زیست‌محیطی ناشی از استخراج زغال‌سنگ و راه‌حل‌های آن‌ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Environmental issues from coal mining and their solutions
سال انتشار
2010
کد محصول
1013533
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
737 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

چالش‌های زیست‌محیطی ناشی از استخراج زغال‌سنگ شامل حوادث معدن زغال‌سنگ، فرونشست زمین، آسیب به محیط آبی، دفع باطله­ ی معدنی و آلودگی هوا هستند. این‌ها یا آلودگی زیست­ محیطی هستند یا تغییر نمای زمین. یک چارچوب مفهومی برای حل مسائل زیست­ محیطی معدن پیشنهاد شده است. فرآیندهای پاک‌سازی یا اقدامات اصلاحی به‌منظور بررسی آلودگی زیست­ محیطی طراحی شده ­اند. اقدامات ترمیمی برای کنترل تغییر نمای زمین پیشنهاد می­شوند. زهاب متان کل از 56 معدن زغال­سنگ چینی با غلظت متان بالا حدود 94/101 میلیون مترمکعب است. از این مقدار متان، 32/19 میلیون مترمکعب، 58/35 میلیون مترمکعب و 97/6 میلیون مترمکعب به ترتیب برای تولید برق، تأمین سوخت شهری و سایر اهداف صنعتی استفاده می­شود. حدود 39 درصد متان به اتمسفر انتشار می­یابد. تولید باطله­ های استخراج زغال­سنگ را می­توان با استفاده­ ی مجدد از باطله­ های معدنی به ­عنوان پرکننده ­های زیرزمینی یا استفاده از باطله به ­عنوان سوخت نیروگاه­ ها یا مواد خام تولید آجر یا سایر مواد زیرسازی 10 درصد کاهش داد. استفاده ­ی مناسب از زمین معدن کاری­ شده باید با توجه به شرایط فیزیکی و اجتماعی-اقتصادی محلی تصمیم ­گیری شود. در کشورهای اروپایی بیش از 50 درصد زمین­ های معدنکاری­ شده­ ی قبلی به­ صورت زمین‌های جنگلی یا چمنزار احیا شده ­اند. بااین‌حال، در چین بیش از 70 درصد زمین­ های معدنکاری­ شده برای اهداف کشاورزی احیا می­شوند زیرا جمعیت زیاد و کمبود زمین­های کشاورزی انجام این کار را ضروری می­سازد. بازسازی جوامع روستایی یا بهبود مسکن بومی یک مسئله­ ی زیست­ محیطی ناشی از معدنکاری است. ما دو روش برای بازسازی یک خانه­ ی روستایی در چین پیشنهاد می­کنیم.

1-مقدمه

درحالی‌که زغال­سنگ سهم مهمی در تولید انرژی جهان دارد، اثر زیست­ محیطی آن تبدیل به یک چالش شده است. در اصل، سیستم تولید انرژی زغال­سنگ شامل استخراج زغال­سنگ، تهیه یا فرآوری و تولید انرژی است. شکل 1 فرآیند کامل سیستم انرژی زغال­سنگ را نشان می­دهد. مسائل زیست­ محیطی در هر مرحله از فرآیند ایجاد می­شوند. این مقاله مسائل زیست­ محیطی ناشی از استخراج زغال­سنگ را بحث خواهد کرد. در واقع، مشکلات زیست­ محیطی ناشی از استخراج زغال­سنگ از زمان صنعتی ­شدن آن مطالعه شده ­اند.....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید