Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " تفسیر جدید برای کانسارهای نوع سولفید PGE-Cu-Ni نوریلسک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تفسیر جدید برای کانسارهای نوع سولفید PGE-Cu-Ni نوریلسک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
GEOSCIENCE FRONTIERS
سال انتشار
2011
کد محصول
1013543
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



 

چکیده

منشأ کانسارهای سولفید PGE-Cu-Ni نوریلسک و تالناخ که در جناح شمال غرب سازند تله ­ای بازالت تریاسیک سیبری واقع هستند، در این مطالعه در نظر گرفته شده می­ شود. نشان داده شده است که عناصر کانسنگ این کانسارها (احتمالاً به استثنای Fe) به جای گوشته از پوسته استخراج می­ شوند. آنها به علت متحرک­ سازی مجدد (بازچرخه) عناصر کانسنگی از رسوبات پالئوپروتروزوئیک و از تخته­ سنگ­ های پی­ سنگ سکوی سیبری، وارد بازالت­ ها شده ­اند. ضوابط تشخیص کانسارهای مشابه به صورت زیر است: (1) حضور اولاکوژن پالئوپروتروزوئیک بزرگ و کانه ­زایی Cu-Ni سولفید ماگمایی مربوطه؛ (2) محدود شدن نواحی چشم ­انداز به ناوه­ هایی که مربوط به نواحی گسل عمیق با قدمت بالا هستند؛ (3) ارتباط با کمربندهای کوهزایی متحرک، سیستم ­های جزیره قوسی و نوحی فعال سازی تکتونوماگمایی؛ (4) ارتباط زمانی با مرزهای دوره ­های جهانی که با فرایندهای فعال شکستگی قاره و تولید ماگمای تله ­ای بزرگ مقیاس مشخصه ­یابی می ­شوند. ترکیب عوامل مختلف (اولین مورد قابل  چشم پوشی است) برای کشف بدنه کانسنگ بزرگ، مدنظر است.

1-مقدمه

کشف کانسارهای تالناخ با سنگ­ های سولفید درجه بالا که به بستر توده­ های سیل ­مانند باریک تریاسیک پیشین (متوسط 150m) از تله­ های عظیم سیبری محدود می ­شوند، کاملاً تحت تاثیر منشأ کانسنگ­ های نیکل – مس ماگمایی هستند. محققان بزرگ جهان توجه ویژه­ای به کانسارهای تالناخ داشته ­اند که به سه دلیل است: اندازه عظیم توده ­های کاسنگ؛ ارتباط فرضی آنها با تله­ های مزوزوئیک؛ و این حقیقت که پیش از کشف نوریلسک، همه کانسارهای شناخته شده بزرگ نیکل مس و کانسارهای کانسنگ پلاتین در جهان مربوط به توده­ های نفوذی مافیک – اولترامافیک پروتروزوئیک عظیم بودند…

  میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




PGE-Cu-Ni sulfide
deposits
Siberian traps

ثبت سفارش جدید