Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " ویژگی‌های آناتومیک برگ در سه گونه‌ی بومی جنگل آمازون در برزیل از جنس تئوبروما (پنیرک‌سانان) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ویژگی‌های آناتومیک برگ در سه گونه‌ی بومی جنگل آمازون در برزیل از جنس تئوبروما (پنیرک‌سانان)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Acta Amazonica
سال انتشار
2014
کد محصول
1013544
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
8 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

گونه‌های تئوبروما به دلیل کاربرد در صنایع آرایشی و مواد غذایی، به خصوص در تولید شکلات، اهمیت اقتصادی دارند. با این حال، آناتومی و ساختارهای گیاهی آنها هنوز به خوبی مورد مطالعه قرار نگرفته است. هدف از این مطالعه، توصیف ویژگی‌های تشریحی تئوبروما گرندفلوروم، تی. اسپسیسوم، تی. سابین‌کانوم و کمک به دانش زیست شناختی در مورد این گونه‌ها است. حمایت از مطالعات بیوتکنولوژیِ درختان میوه‌‌‌ای که بومی جنگل آمازون هستند، هدف دیگر این مطالعه است. برگ‌ها در مراحل مختلف رشد جمع آوری و زیر میکروسکوپ نوری و میکروسکوپ الکترونی روبشی آنالیز شدند. در برگ‌های گسترش یافته‌ی تئوبروما گرندفلوروم، و تی. سابین‌کانوم کرک‌های ستاره‌ای شکل بدون پایه و با پایه و کرک‌های ترشحی انگشتی مشاهده شد. این گونه‌ها در مورفولوژي رگبرگ میانی، ساختار لایه‌ی مزوفیل و حضور دانه های نشاسته در سلول‌های رگبرگ میانی نیز مشابه بودند. کرک‌های ترشحی چماقی شکل و سلول‌های موسیلاژی اپیدرم فقط در گسترش برگ‌های تی . اسپسیسوم دیده شدند. حضور کرک‌های ترشحی موسیلاژی در راس ساقه‌ی (کلترها) همه‌ی گونه‌ها، یک یافته‌ی جدید برای جنس تئوبروما است.

1-مقدمه

جنس تئوبروما (پنیرکسانان) شامل 22 گونه هستند که در حوضه جنگل‌های آمازون تا جنوب مکزیک توزیع شده‌‌اند (کوآترکاس 1964؛APG III 2009). در برزیل، این جنس با  13 گونه شناخته می‌شود که همه بومیان آمازون  هستند (استیو، 2013). در این جنس تئوبروما کوکا و تی گرندیفلوروم(کوپوآکو) از لحاظ اقتصادی مهم‌ترین گونه‌های هستند که به ترتیب در صنایع آرایشی و مواد غذایی، به ویژه در تولید شکلات و "کوپولیت" (محصولی حاصل از بذری شبیه شکلات) کاربرد دارند...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




colleters
cupuassu
glandular trichomes

ثبت سفارش جدید