Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زمين شناسی " با موضوع " سنگ شناسی سیالات درون گیر – داده های بدست آمده از کانسارهای مس پورفیری و کاربرد در اکتشاف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سنگ شناسی سیالات درون گیر – داده های بدست آمده از کانسارهای مس پورفیری و کاربرد در اکتشاف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Bvj. THOMASNASH
سال انتشار
1976
کد محصول
1013552
تعداد صفحات انگليسی
26
تعداد صفحات فارسی
51
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
10 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مطالعه سیالات درون­ گیر در 37 کانسار مس پورفیری که اساساً در ایالات متحده قرار دارند، بیانگر این است که همه این کانسارها غیر از سه مورد، در یک مرحله هیدروترمال تکامل یافته­ اند که این مرحله با شوری بسیار بالا که معمولاً هم ­ارز با 35 درصد وزنی NaCl است مشخصه­ یابی  می شود. دمای این سیالات در مراحل مختلف و کانسارهای مختلف از 250 تا 700 درجه سلسیوس متغیر بوده است. اغلب سیستم ­ها، جوشان بوده ­اند. شوری بالا که با میانبارهای حامل هالیت و جوشش نشان داده می­ شود و بیانگر حضور همزمان میانبارهای غنی از مایع و گاز است، نشانه­ ای از توده­ های نفوذی هستند که مناسب­ ترین والد برای کانه ­زایی مس پورفیری می ­باشند. عمق استقرار بسیاری از قطعات حامل مس که از میانبارهای سیال محاسبه شده است، بین 6000 تا 10000 فوت (1800 تا 3000 متر) است؛ فشار سیال در طول کانه­ زایی معمولاً کمتر از 500 bar در نظر گرفته می­ شود. سیالات با شوری متوسط (کمتر از 12 درصد) و دمای متوسط (کمتر از 350 درجه سلسیوس) در همه کانسارهای مس پورفیری مشاهده شده ­اند و مسئول ته­ نشینی مس و مولیبدن در کانسارهایی مانند بغداد، اسپرانزا، مینرال پارک، مورنسی، ری، سیریتا، کانسارهای ایالات متحده و کانسارهای مختلف بریتیش کلمبیای جنوبی هستند. با این وجود، با سه استثنا، سیالات با شوری بالا، در مرحله اولیه و همچنین در فلزات رسوب کرده حضور دارند. مقادیر نسبی و اهمیت اقتصادی مس و مولیبدن که از سیالات با شوری بالا و متوسط، در کانسارهای پورفیری مختلف متغیر است. شواهد زمین­ شناسی و ژئوشیمیایی مختلفی وجود دارند که بیانگر این هستند که کلرید برای انتقال فلزات مهم است اما مس­ های پورفیری، حداقل در یک دوره شکل­ گیری خود، حاوی سیالات با شوری بالا بوده ­اند. مکعب­ های هالیت در میانبارهای سیال، یک شاخص موثر و البته خام از شوری هستند و می ­توان آنها را در مطالعه سنگ­ نگاری قطاع ­های نازک رصد کرد. بنابراین، میانبارهای سیال را می ­توان برای مشخصه ­یابی توده­ های نفوذی مطلوب، ناهنجاری­ های فلزی و کلاهک­ ها مورد استفاده قرار داد تا کانه ­زایی احتمالی مس پورفیری انتشاری مشخص شود. حضور میانبارهای حامل هالیت به ویژه حضور همزمان با میانبارهای غنی از گاز، یک ناهنجاری سیالی مطلوب برای کانی پورفیری است.

1-مقدمه

مطالعات سیالات درون گیر منجر به کسب اطلاعات مهمی راجع به تولید کانسارهای معدنی شده است اما برای استفاده از این فنون و داده ­ها در اکتشاف معدن تلاش قابل توجهی صورت نگرفته است. مقایسه شواهد تجربی و ترمودینامیکی نشان می­ دهد که کلرید درون سیالات هیدروترمال، یک حلال فلز پرتوان است که یون­ های کمپلکس کلرید – فلز را شکل می­ دهد (Helgeson, 1964؛ Holland, 1972)؛ داده ­های سیالات درون گیر (Roedder, 1967, 1972) نقش بالایی در این پیشرفت ­های ژئوشیمیایی داشته است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زمين شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زمين شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


.

ثبت سفارش جدید