Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " تحرک و تضعیف آرسنیک در باطله های معدنی غنی از سولفید در جمهوری چک " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحرک و تضعیف آرسنیک در باطله های معدنی غنی از سولفید در جمهوری چک
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Science of the Total Environment
سال انتشار
2016
کد محصول
1013582
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

ترکیب کانی­ شناسی باطله­ های معدنی نهشته ­شده در دامپ­ های بی‌شمار در سراسر جهان فاکتوری کلیدی است که نگهداری و پخش آلاینده ­ها را کنترل می­کند. ما در اینجا یک مجموعه داده­ ی چند روشی ترکیب روش ­های کانی­شناسی (پراش پرتو ایکس، میکروپروب الکترونی و طیف‌سنجی میکرو رامان) و ژئوشیمیایی (استخراج متوالی و آنالیز آب منفذی) را برای حل تحرک آرسنیک در دو دامپ باطله­ ی معدنی 50 ساله گزارش می­دهیم. در اصل، تمامی آرسنیک در باطله­ های معدنی انتخابی برای این مطالعه به­ صورت آرسنوپیریت حضور داشت و با گذشت زمان توسط فازهای ثانویه­ ی آرسنیک جایگزین شده است. در منطقه­ ی معدنی جدووا جاما، بیشتر آرسنیک به­ صورت آرسنات آهن بی­شکل پرتو ایکس (HFA) رسوب کرده است. آرسنیک همچنین در اسکورودیت و اکسید (هیدرو) آهن (با بیش از 2/3 درصد وزنی As2O5) انباشته شده است که به ویژه توسط هماتیت نشان داده شده است. باطله­ های معدنی در دلوها وس تنها حاوی مقدار کم اسکورودیت هستند. آرسنیک عمدتاً به ژاروسیت سرب اکسیدهای (هیدرو) آهن (به­ویژه گوتیت) به ترتیب با بیش از 6/1 و 8/1 درصد وزنی As2O5 متصل می­شود. آب منفذی جمع ­آوری­ شده پس از بارندگی غلظت­ های بالایی از آرسنیک (حدود 4600 میکروگرم بر لیتر) در جدووا جاما را نشان داد، در حالی که آرسنیک آبدار در دلوها وس ناچیز (5/1 میکروگرم بر لیتر) بود. آرسنیک بسیار متحرک در جدووا جاما به انحلال آرسنات آهن بی­شکل و رسوب همزمان اکسیدهای (هیدرو) آهن در شرایط اسیدی متوسط (4/4pH ) نسبت داده می­شود؛ آرسنیک غیرمتحرک در دلوها وس به دلیل جذب مؤثر بر روی اکسیدهای (هیدرو) آهن و هیدروکسی‌سولفات‌ها در pH اسیدی حدود 8/2 است. روی‌هم‌رفته، تحرک آرسنیک در باطله­ های معدنی حاوی آرسنات­ های آهن می­تواند بسیار متفاوت باشد. این باطله ­ها برای جلوگیری از آزادشدن آرسنیک در نتیجه­ ی انحلال نامتجانس آرسنات­ های آهن، باید در شرایط اسیدی یا با غلظت­ های بالای آهن (III) آبدار نگهداری شوند.

1-مقدمه

استخراج فلزات پایه و گران‌بها منجر به تولید مقادیر فراوانی باطله ­ی معدنی، پسماندهای آسیاب و باطله­ ی مربوط به فرآیندهای تصفیه می­شود. در بسیاری موارد، باطله­ ی معدنی و پسماندهای آسیاب حاوی مقدار زیادی کانی­ های سولفیدی هستند که ارزش اقتصادی کمی دارند (عمدتاً پیریت، پیروتیت و آرسنوپیریت). کانی­ های سولفیدی در معرض هوا می­توانند منجر به تشکیل زهاب اسیدی معدن و رسوبات ثانویه ­ی مختلف شوند. فرآیندهای هوازدگی باطله­ های معدنی همچنین شامل متحرک ­سازی مجدد عناصر سمّی است که از سولفیدها (برای مثال، آرسنیک، مس، سرب، روی) آزاد می­شوند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید