Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,265,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی عمران " با موضوع " انتخاب روش های مناسب پیمان برای پروژه های طراحی – ساخت " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
انتخاب روش های مناسب پیمان برای پروژه های طراحی – ساخت
نویسنده/ناشر/نام مجله :
American Society of Civil Engineers
سال انتشار
2015
کد محصول
1013658
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در مورد پروژه های طراحی- ساخت (DB)، معمولا کارفرمایان از قیمت مقطوع و حداکثر قیمت تضمین شده (GMP) به عنوان معیارهای اصلی پرداخت در پیمان استفاده می کنند. با این حال، کمبود مطالعات تجربی جهت مقایسه عملکرد پروژه در انواع پیمان های مختلف و همچنین بررسی نحوه اثر گذاری مشخصات مختلف پروژه بر انتخاب شکل پیمان مشاهده می شود. اطلاعات پروژه از پایگاه داده موسسه طراحی و ساخت آمریکا به منظور نشان دادن مشخصات مختلف پروژه و انواع پیمان ها و همچنین به منظور مقایسه عملکرد پروژه بین قیمت مقطوع و پیمان GMP جمع آوری شده است. نتایج نشان می دهند که همچنان روش قیمت مقطوع به عنوان رایج ترین روش پیمان برای پروژه های DB مخصوصا در بخش عمومی به شمار می آید. در عین حال، پروژه هایی که به جای پیمان های قیمت مقطوع از پیمان GMP استفاده می کنند، دارای تاخیر زمانبندی و سرریز هزینه کمتر می باشند. تست های کی دو (کی مربع) متعلق به جداول متقاطع (متقابل) نشان می دهند که نوع پروژه، نوع کارفرما و روش اجرا بر روی انتخاب انواع پیمان به میزان قابل توجهی تاثیر می گذارد. پروژه های زیرساختی عمرانی نسبت به پروژه های صنعتی بیشتر تمایل به استفاده از روش قیمت مقطوع و فرآیند انتخاب پیمانکار بر مبنای شایستگی بیش از فرآیند هزینه محور مایل به استفاده از GMP می باشند. یافته های این تحقیق به دانش مرتبط با اثرات مشخصات مرتبط با پروژه بر انتخاب نوع پیمان تاثیر می گذارد. به طور کلی، نتایج این تحقیق موجب ارائه شواهد تجربی از پروژه های واقعی DB که توسط کارفرمایان جهت انتخاب انواع پیمان های مناسب و بهبود عملکرد آینده پروژه تاثیر گذار می باشد، می شود.

1-مقدمه

سیستم تحویل پروژه فرآیندی است که طی آن طراحان، پیمانکاران، و مشاورین مختلف خدماتی را برای طراحی و ساخت جهت تحویل پروژه کامل به مالک ارائه می کنند (مولنار و همکاران 2010). سیستم های مختلف تحویل شامل روش سنتی طراحی-پیشنهاد قیمت- ساخت، طراحی-ساخت، مدیریت ساخت، تحویل یکپارچه پروژه، بهره گیری در مراحل اولیه از پیمانکار و غیره جهت امکان استفاده از مجموعه شرایط مختلف ساخت ارائه شده اند. سیستم های مختلف توزیع مراحل متوالی رخدادها، مقرارت پیمان، روابط اعضا و مکانیزم های مخصوص را برای فرآیند بازرسی و سرپرستی پروژه تعریف می کنند (دورسی 1997)...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید

 


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی عمران در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی عمران در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Design-Build Projects

ثبت سفارش جدید