Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,314,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مديريت " با موضوع " رفتار شهروندی سازمانی در ارتباط با سرمایه اجتماعی در منطقه شمال غربی شرکت برق اتیوپی: مطالعه موردی دولت محلی امهارا " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار شهروندی سازمانی در ارتباط با سرمایه اجتماعی در منطقه شمال غربی شرکت برق اتیوپی: مطالعه موردی دولت محلی امهارا
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Applied Research
سال انتشار
2015
کد محصول
1013839
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
424 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف این مطالعه بررسی رابطه بین رفتار شهروندی سازمانی کارمند و سرمایه اجتماعی سازمان در منطقه شمال غربی شرکت برق اتیوپی است. در وهله اول، محدوده مورد مطالعه در پنج منطقه خوشه‌بندی شده و سپس سه منطقه از طریق نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب گردید. همه نمونه‌های مورد مطالعه (359 نمونه) از مجموع 860 کارمند برگزیده شد. با این حال، تنها 347 پرسشنامه توزیع گردید چرا که 12 شرکت‌کننده (3/3 درصد) به صورت ناخواسته پرسشنامه را پر کرده و لذا از مطالعه کنار گذاشته شدند. نرخ پاسخگویی برابر با 245 (70/6 درصد) بود. مابقی، یعنی 102 مورد (معادل 29/39 درصد) یا پرسشنامه را غلط پر کرده بودند و یا آن را باز نگردانده بودند، به طوری که 237 مورد (68/3 درصد) از پرسشنامه‌ها برای تجزیه و تحلیل داده‌ها مورد استفاده قرار گرفت. داده‌ها با کمک نرم افزار SPSS نسخه 20، تجزیه و تحلیل شده و با استفاده از نرم‌افزار AMOS بررسی شد که آیا مدل تحقیق با داده‌ها همخوانی داشته است یا خیر. به کمک نرم‌افزار AMOS مقادیر بزرگتر از 0/90 تناسب خوبی را با مدل نشان دادند، به گونه‌ای که برای این تحقیق، شاخص برازش تطبیقی، شاخص برازش هنجار شده، شاخص برازش نسبی، شاخص برازش افزایشی و شاخص تاکر لوئیس در نظر گرفته شد و یافته‌های حاصل تأیید کردند که همه این شاخص‌ها بزرگتر از 0/90 هستند. نتایج همبستگی نشان داد که OCB ارتباط معناداری با سرمایه اجتماعی دارد. تمام ابعاد OCB بجز جوانمردی ارتباط معناداری را با سرمایه اجتماعی نشان دادند. علاوه بر این، تغییرات 6/2 درصدی سطح فعلی سرمایه اجتماعی کارمندان، عامل بروز رفتار شهروندی سازمانی بوده و OCB پیش بینی کننده مهمی برای سرمایه اجتماعی است (β=.253, p<.01).

1-مقدمه

بر همگان آشکار است که فعالیت و موفقیت سازمان‌های امروزی، در گرو برخورداری از منابع گسترده از جمله منابع فیزیکی، مالی، انسانی، اطلاعاتی و همچنین سرمایه اجتماعی است. محققان پیشین، سرمایه فیزیکی، پولی و مالی را به عنوان تنها منبع زندگی تعریف می‌کردند، اما امروزه دانشمندان سرمایه‌های دیگری از جمله سرمایه انسانی و سرمایه طبیعی (منابع طبیعی) و اخیراً نیز سرمایه اجتماعی را نیز بدان افزوده‌اند (امین‌التجار و همکاران، 2015) [5]... 

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مديريت در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مديريت در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Consciousness
Sportsmanship
Civic virtue

ثبت سفارش جدید