Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,397,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " رویکرد احتمالاتی برای تحلیل پایداری شیب پله معدن روباز-مطالعه موردی معدن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رویکرد احتمالاتی برای تحلیل پایداری شیب پله معدن روباز-مطالعه موردی معدن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2019
کد محصول
1013858
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
31
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
9 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

طراحی شیب ژئوتکنیکی دیواره پیت معدن روباز از پیکره‌بندی در مقیاس پله شروع می‌شود. در این مقیاس‌، پایداری شیب سنگی عمدتاً ب ناپیوستگی‌های زمین‌شناسی در داخل توده سنگ کنترل می‌شود و در نتیجه، احتمال رخداد گسیختگی‌های کنترل شده- ساختاری (مانند گسیختگی‌های صفحه‌ای، گوه‌ای یا واژگونی) بیش از سایر انواع گسیختگیهاست. رویکرد احتمالی یک مزیت مهم در مقایسه با روش سنتی قطعیتی دارد زیرا درجات مختلفی از تغییرپذیری و عدم اطمینان را که اغلب در خصوصیات سنگ رخ می‌دهد منظور می‌نماید. در این مقاله،، یک ارزیابی پایداری شیب پله برای یک معدن روباز در پرو با استفاده از رویکرد احتمالی ارائه می‌شود. در این رویکرد، تجزیه و تحلیل سینماتیکی بر اساس تکنیک‌های تصویر استریوگرافی با تجزیه و تحلیل سینتیکی (جنبشی) با روش تعادل حدی مجاز همراه شده است. نهایتاً، این دو احتمال برای ارائه معیار کلی از احتمال گسیختگی (PoF) سیستم شیب پله با هم ترکیب شده‌اند. مطالعه موردی نشاندهنده پراکندگی قابل توجه در خصوصیات هندسی و مکانیکی درزه‌هاست. نقشه‌برداری گسترده سطحی در 36 سایت مختلف با استفاده از روشهای پیشنهادی ISRM انجام شد. چندین آزمایش برشی مستقیم انجام گرفت. با ترکیبی از اندازه‌گیری‌های میدانی و آزمایشگاهی و قضاوت مهندسی می‌توان توابع چگالی احتمال (PDF) پارامترهای ناپیوستگی را به‌دست آورد. سپس از این پارامترها در فرآیند شبیه‌سازی مونت کارلو برای محاسبه هر دو احتمال سینماتیک و سینتیک گسیختگی استفاده ‌شد. هدف از ارائه احتمال کلی گسیختگی این است که ابزاری برای مهندس طراح به منظور ارزیابی انتقادی عملکرد پله از منظر ریسک ژئوتکنیکی فراهم شود و نیز مبنایی برای بهینه‌سازی طراحی آینده پله ارائه گردد.

1-مقدمه

در معدنکاری روباز، حفاری با تند‌ترین زاویه شیب ممکن برای دستیابی به کمترین نسبت خاکبرداری و در عین حال اطمینان از حداکثر بازیابی کانسنگ یکی از چالش مهم ژئوتکنیکی محسوب می‌شود. این امر عموماً به معنای سودآوری کلی است زیرا برداشت سنگهای زباله به حداقل می‌رسد [1]. با این وجود، افزایش زاویه شیب سنگ ممکن است باعث ایجاد گسیختگی شود که این امر سبب از بین رفتن مزایای اقتصادی مورد نظر و از بین رفتن جان، آسیب به تجهیزات و محیط شود. در نتیجه، انتخاب زاویه شیب تصمیم مهمی است که می‌تواند تأثیرات گسترده‌ای بر اقتصاد و عملکرد پروژه معدنی داشته باشد...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید