Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,210,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " قانون تولید گاز در هنگام اکسیداسیون گرمایشی زغالسنگ " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
قانون تولید گاز در هنگام اکسیداسیون گرمایشی زغالسنگ
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Mining Science and Technology
سال انتشار
2019
کد محصول
1013862
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

احتراق خود به خودی زغال‌سنگ تهدید بزرگی برای ایمنی معدن است و گاز شاخص اصلی برای توصیف احتراق خود به خودی زغال‌سنگ است. با برداشت انواع مختلفی نمونه‌های زغال‌سنگ به عنوان هدف تحقیق‌، آزمایش اکسیداسیون برنامه‌ریزی‌شده دمایی انجام شد و گازهای تولید شده توسط نمونه‌های زغال‌سنگ در دماهای مختلف جمع آوری و توسط کروماتوگرافی گازی تجزیه گردید. این تحقیق به بررسی ویژگی‌های تغییر گونه‌های گاز و غلظت‌های گاز در نمونه‌های مختلف زغال‌سنگ در طی اکسیداسیون گرمایش پرداخته است. نتایج تجربی نشان می‌دهد که نمونه‌های مختلف زغال‌سنگ انواع مختلفی از گازها را در فرآیند گرمایش و اکسیداسیون تولید می‌کنند. ترتیب تولید گاز به‌صورت‌CO ،‌C2H6 ،‌C2H4 ، C3H8 است و رابطه بین تولید گاز و دما تقریباً نمایی است. با افزایش درجه دگرگونی زغال‌سنگ‌، دمای نقطه عطف افزایش شدید در میزان تولید گاز نمونه زغال‌سنگ بیشتر می‌شود‌، قابلیت اکسیداسیون نمونه زغال‌سنگ کاهش می‌یابد و مقدار تولید گاز در همان دوره زمانی نیز کاهش می‌یابد.

1-مقدمه

فرآیند احتراق خود به خودی زغال‌سنگ را می‌توان به سه مرحله تقسیم کرد: مرحله اکسیداسیون کند‌، مرحله اکسیداسیون تسریع شده و مرحله اکسیداسیون شدید‌، که این امر مطابق با انواع مختلف و غلظت فرآورده‌های گازی است [1]. عوامل زیادی بر احتراق خود به خودی زغال‌سنگ تأثیر می‌گذارد‌، از جمله اینها ساختار شیمیایی زغال‌سنگ‌، روش استخراج زغال‌سنگ‌، اندازه ذرات بدنه زغال‌سنگ سست‌، تهویه و سرعت استخراج سینه‌ کار مهمترین آنها هستند [5-2]. زغال‌سنگ در چین عمدتاً دگرگونی است و میزان خطر احتراق خود به خودی زغال‌سنگ بسیار زیاد است‌، بنابراین آتش سوزی به احتمال زیاد در اثر احتراق خود به خودی زغال‌سنگ ایجاد می شود که تلفات بسیار زیادی در بردارد [6،7]. علاوه بر این‌، تمایل به احتراق خود به خودی زغال‌سنگ به تفاوت انواع زغال‌سنگ و شرایط محیطی مربوط می‌شود و انواع مختلف زغال‌سنگ تمایل متفاوتی از احتراق خود به خودی دارند [8]. در یک کلام‌، روند احتراق خود به خودی زغال‌سنگ به ویژه فرآیند اکسیداسیون کند در دمای پایین امری بسیار پیچیده است‌....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


ثبت سفارش جدید