Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پليمر " با موضوع " رفتار خطی و غیر خطی محلول‌های صمغ ژلان در زمان جاری شدن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
رفتار خطی و غیر خطی محلول‌های صمغ ژلان در زمان جاری شدن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Rheologica Acta
سال انتشار
2018
کد محصول
1013876
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های ریزساختار محلول‌های آبی صمغ ژلان بعنوان تابعی از غلظت پلیمر در محدوده 0.2–0.6% (m/m) در دمای ثابت 20 °C پرداخته شده است. صمغ ژلان یک اگزو‌پلی‌ساکارید است که توسط Sphingomonas sp تولید می‌شود. همه سیستم‌ها، رفتار رقیق شدن برشی و ژل‌ مانند را نشان می‌دهند که پارامترهای آن بخوبی با قانون توان مبتنی بر غلظت مطابقت دارد. علاوه براین، برای به دست آوردن دو منحنی اصلی- یعنی منحنی‌های جریان و دیگری طیف مکانیکی- از روش‌های برهم نهش زمان- غلظت استفاده شد که توسعه محدوده تجربی را امکان‌پذیر نموده است. با استفاده از آزمون‌های برهم‌نهش موازی، خواص ویسکوالاستیک غيرخطی نيز مورد مطالعه قرار گرفت. تنش برشی وارد شده، موجب تغییر رفتار ژل از یک ژل ضعیف به رفتار یک محلول در هم رفته می‌شود. رفتار جریان محلول درهم رفته، توسط فرکانس قطع/ گذرا  مشخصه‌سازی شد و نشان داده شد که این فرکانس، با سرعت برشی وارده در حالت پایدار ارتباط خطی دارد. نهایتا، تصاویر Cryo-SEM  ، وجود یک شبکه‌ی دارای تعداد زیادی منطقه اتصال در درون پلیمر را  نشان داد .

1-مقدمه

ژلان، یک پلی‌ساکارید غیر ژل شونده است که توسط Sphingomonas sp تولید می‌شود. ساختار آن، متشکل از یک زنجیره اصلی بهمراه β-گلوکز، اسید β-D-گلوکورونیک، β-D-گلوکز و α-L-rahamnose با زنجیره جانبی حاوی L-rhammose یا L-mannose است که بر روی C3ی هر واحد تکرار شونده گلوکوزِ متصل شده به جایگاه‌های 1 و 4 جایگزین شده است (Jansson et al. 1986; O’Neill et al. 1986).  در سرعت برشی پایین، صمغ ژلان دارای ویسکوزیته بالا و پایداری حرارتی بهتری نسبت به صمغ زانتان است...

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پليمر در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پليمر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Parallel superposition
Welan gum
Master curve

ثبت سفارش جدید