Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,083,500

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " تحریک الکتریکی کارکردی موجب بهبود حرکتی پایین‌تنه و توانایی راه رفتن در بیماران مبتلا به اولین سکته‌ی مغزی حاد می‌شود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحریک الکتریکی کارکردی موجب بهبود حرکتی پایین‌تنه و توانایی راه رفتن در بیماران مبتلا به اولین سکته‌ی مغزی حاد می‌شود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Stroke
سال انتشار
2004
کد محصول
1014059
تعداد صفحات انگليسی
6
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
613 کیلو بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

پس‌زمینه و اهداف: اثربخشی تحریک الکتریکی کارکردی (FES) در همی‌پلژی مزمن مورد مطالعه قرار گرفته است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که آیا اِعمال FES هنگام سکته‌ی مغزی حاد تاثیر بیش‌تری در بهبود حرکتی پایین‌تنه و توانایی راه رفتن در مقایسه با صرفا توان‌بخشی استاندارد دارد یا خیر. روش‌ها: چهل و شش بیمار با میانگین سنی 8.0 ± 70.9 سال که به طور متوسط 4.1 ± 9.2 روز از سکته‌ی مغزی آن‌ها می‌گذرد، به طور تصادفي در یکی از این سه گروه قرار داده شدند: گروهی که توان‌بخشي استاندارد با FES دريافت می‌کند، گروهی که توسط دارونما تحريك می‌شود و يا گروه شاهد. FES به مدت 30 دقیقه و تحریک دارونما به مدت 60 دقیقه اعمال می‌شد، این کار 5 روز در هفته به مدت 3 هفته انجام شد. اندازه‌گیری‌های حاصل شامل نمره‌ی اسپاستیسیتی کامپوزیت، حداکثر انقباض ارادی هم اندازه برای دورسی‌فلکسورها و پلانتارفلکسورهای مچ پا و توانایی راه رفتن بودند. این اندازه‌گیری‌ها قبل از شروع درمان، به طور هفتگی در طول درمان 3 هفته‌ای و در هفته‌ی 8 پس از سکته‌ی مغزی ثبت شدند. يافته‌ها: اختلاف معناداري در اندازه‌گيري‌هاي مبنا به دست نیامد. پس از گذشت 3 هفته از درمان، کاهش معناداری در درصد نمره‌ی اسپاستیسیتی کامپوزیت و بهبود معناداری در گشتاور دورسی‌فلکشن مچ پا همراه با افزایش الکترومیوگرام آگونیست و کاهش هم‌انقباضی الکترومیوگرام در گروه FES در مقایسه با دو گروه دیگر مشاهده شد (P < 0.05). تمام بیماران گروه FES پس از درمان قادر به راه رفتن بودند و 84.6% از آن‌ها در مقایسه با گروه دارونما (53.3%) و گروه شاهد (46.2%، P < 0.05) به خانه برگشتند. نتیجه‌گیری: پانزده جلسه‌ی FES برای بیماران مبتلا به سکته‌ی مغزی حاد به همراه توان‌بخشی استاندارد موجب بهبود حرکتی و توانایی راه رفتن آن‌ها شد به طوری که اکثر بیماران توانستند به خانه بازگردند. (سکته‌ی مغزی. 2005؛ 36: 80-85.)

1-مقدمه

تحریک الکتریکی کارکردی (FES) از دهه‌ی 1960 برای درمان همی‌پلژی مزمن به کار برده شده است [1]. Stanic و همکاران [2] در سال 1978 دریافتند که اعمال FES چندکاناله به مدت 10 تا 60 دقیقه، 3 بار در هفته به مدت 1 ماه باعث بهبود عمل راه رفتن در افراد مبتلا به همی‌پلژی می‌شود. Bogataj و همكاران [3] در سال 1989 از FES چندکاناله برای فعال‌سازی عضلات پایین‌تنه‌ی 20 بیمار مبتلا به همی‌پلژی مزمن استفاده كردند…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



motor activity
stroke

ثبت سفارش جدید