Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی معدن " با موضوع " طراحی سه بعدی گمانه های تکمیلی بهینه با استفاده از آنالیز تلفیقی داده های اکتشافی مختلف از طریق یک روش Sequential-MADM " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی سه بعدی گمانه های تکمیلی بهینه با استفاده از آنالیز تلفیقی داده های اکتشافی مختلف از طریق یک روش Sequential-MADM
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Natural Resources Research
سال انتشار
2019
کد محصول
1014084
تعداد صفحات انگليسی
21
تعداد صفحات فارسی
39
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
7 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

گمانه­ های تکمیلی و اضافی اکتشاف مواد معدنی، اغلب برای دستیابی به اطلاعات ارزشمند در مورد فواصل معدنی با کمترین هزینه طراحی شده­ اند. در این تحقیق، یک رویکرد چند­معیاره جدید برای طراحی گمانه­ های تکمیلی انحرافی بهینه، در مرحله دوم حفاری ارائه شده است. الگوریتم پیشنهادی شامل شش مرحله است. در مرحله اول، براساس نوع کانسار، مرحله اکتشاف و داده ­های اکتشاف موجود، معیارهای اصلی انتخاب گمانه­ های مکمل مشخص می­ شود. در مرحله دوم، مدل­ های سه ­بعدی زمین­ شناسی مرتبط با معیارهای تعیین شده تهیه و تنظیم می­ شوند. در مرحله سوم، مجموعه ­ای از گمانه­ های کاندید مکمل طراحی می­ شوند. در مرحله چهارم، امتیاز­ها در امتداد گمانه ­های کاندید، و مرتبط با معیارهای مختلف، تخمین زده می­ شوند. در مرحله پنجم، گمانه ­های کاندید با استفاده از یک الگوریتم تصمیم ­گیری چند­معیاره، رتبه ­بندی می­ شوند و یک گمانه بهینه برای حفاری بیشتر انتخاب می­ شود. سرانجام، اطلاعات گمانه جدید به داده ­های موجود قبلی اضافه شده و مراحل بالا برای انتخاب گمانه اضافی تا زمان فراهم شدن شرایط وقفه برای حفاری تکرار می­ شود. الگوریتم پیشنهادی، در کانسار پورفیری مس و طلای دالی برای طراحی گمانه­ های بهینه برای حفاری بیشتر به کار می ­رود. معیارهای مد نظر برای طراحی گمانه­ های اضافی بر مبنای حساسیت مغناطیسی، دگرسانی هیدروترمال آغشته، فواصل معدنی شده، طول سنگ­ های زون تهی، عمق فواصل معدنی شده، عیار مس و طلا در امتداد گمانه­ ها و ترانشه­ های قبلی، کریجینگ و هزینه حفاری هستند. با استفاده از روش پیشنهادی، چهار گمانه اضافی طراحی شده است. این گمانه­ ها در مناطقی با بالاترین میزان عدم قطعیت و بالاترین عیار قرار دارند. با حفر این چهار گمانه، دقت مدل عیار تا 15٪ بهبود می­ یابد. روش پیشنهادی برای بهبود طراحی گمانه ­های جدید در انواع مختلف و مراحل گوناگون حفاری، از تمام داده ­های اکتشافی قبلی استفاده می­ کند.

1-مقدمه

حفاری اکتشافی مهمترین و گرانترین فعالیت در یک پروژه اکتشاف مواد معدنی است. متخصصین ژئوفیزیک برای طراحی گمانه­ های اکتشافی بیشتر از ناهنجاری­ های ژئوفیزیکی مرتبط با کانی­زایی استفاده می ­کنند. زمین­ شناسان ممکن است فقط از انواع خاصی از سنگ­ ها یا دگرسانی ­ها برای مکان­یابی گمانه­ ها استفاده کنند و کارشناسان زمین­ آمار ممکن است گمانه­ ها را برای به حداقل رساندن خطای تخمین و کاهش عدم قطعیت مدل عیار طراحی کنند. سرمایه ­گذار پروژه غالبا هزینه و محدودیت های عملیاتی را در حفاری در نظر می­ گیرد. به نظر می­ رسد که اختلاف در اهداف ممکن است باعث ایجاد تضاد و تنوع در طراحی گمانه­ ها شود…

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی معدن در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی معدن در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Designing additional boreholes
3D integration modeling
Cu–Au Dalli porphyry deposit

ثبت سفارش جدید