Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,276,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی مکانیک " با موضوع " شبیه سازی تغییرشکل ویسکوالاستیک سه بعدی کوپل شده با جریان سیال متخلخل " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شبیه سازی تغییرشکل ویسکوالاستیک سه بعدی کوپل شده با جریان سیال متخلخل
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Tectonophysics
سال انتشار
2018
کد محصول
1014086
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,276,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

مکانیک خروج سیالات در شناخت فرآیندهای سنگ کره یک امر ضروری است. به ویژه انتقال سیالات در اعماق زمین می تواند عامل پدیده های گوناگون، از انتقال سیال و جرم گرفته تا ارتقاء تغییرشکل به وسیله سیال باشد. در پژوهش حاضر، نتایج مدل سازی تغییرشکل دوبعدی و سه بعدی در یک محیط متخلخل ویسکوالاستیک پر از سیال ارائه می شود. مدل ریاضی به کار رفته بر پایه نظریه پوروالاستیک بایوت بوده و به گونه ای تعمیم یافته است که تغییرشکل لزج و تسلیم پلاستیک هنگام انبساط را در محاسبات دخیل می کند. در پژوهش حاضر به عنوان یک مثال چالش برانگیز (از لحاظ عددی)، دینامیک تشکیل خودکار کانال در محیط متخلخل ویسکوالاستیک پر از سیال مورد بررسی قرار گرفت. نتایج مدلسازی حاضر در زمینه اثر تضعیف انبساط بر تشکیل کانال های تخلخل متحرک مشابه با امواج مجرد سه بعدی مشابه با پژوهش های پیشین می باشد. علاوه بر آن، به ازای مقادیر کوچک لزجت جامد، سرعت این کانال ها بیش‌تر است. با این حال، مورفولوژی 3 بعدی در این ساختار کانال شکل، همان طور که در محاسبات 3 بعدی جدید نشان داده شده است، به صورت ترک صفحه‌ای نبوده بلکه انگشت مانند است. نکته بااهمیت تر این است که نتایج مورفولوژی 3 بعدی مخصوص در مقایسه با شبیه سازی های 2بعدی، با نرخ خروج سیال بزرگ تری همراه است. ماهیت 3 بعدی هندسه این فرآیند و نرخ بالای خروج سیال موجب شده که در مدل‌های عددی به تفکیک پذیری (رزولوشن) بالای زمانی و مکانی نیاز باشد.

1-مقدمه

با وجود آن که سیالات و مواد مذاب به مقدار نسبتاً کمی در زمین و سایر سیارات وجود دارند، عوامل کنترلی مهمی در دینامیک زمین و سیارات محسوب می شوند. فاز مایع نقش مهمی را در انتقال جرم و حرارت، به ویژه در سنگ کره و محیط های کم عمق ایفا می کند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی مکانیک در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی مکانیک در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Fluid-filled porous media
Porosity waves
Deformation

ثبت سفارش جدید