Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
1,331,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی پزشکی " با موضوع " طبقه‌بندی آماده‌سازی حرکت در میان تکالیف حرکتی خودگام با حواس‌جمعی و با حواس‌پرتی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طبقه‌بندی آماده‌سازی حرکت در میان تکالیف حرکتی خودگام با حواس‌جمعی و با حواس‌پرتی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Transactions on Biomedical Engineering
سال انتشار
2019
کد محصول
1014087
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,331,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

هدف: سیستم‌های رابط مغز و کامپیوتر (BCI) سعی در کنترل دستگاه‌های خارجی با استفاده از سیگنال‌های مغز دارند. عملکرد این سیستم‌ها از وضعیت روانی کاربر مانند توجه تاثیر می‌پذیرد. در این مطالعه دو حالت توجه را نسبت به تکلیف مورد نظر (سطح تکلیف با حواس‌جمعی و با حواس‌پرتی) طبقه‌بندی کردیم در حالی که توجه به تکلیف به واسطه‌ی یکی از سه نوع عامل حواس‌پرتی تغییر می‌کرد. روش‌ها: 24 شرکت‌کننده به سه گروه آزمایشی تقسیم شدند و در معرض یکی از سه نوع عامل حواس‌پرتی قرار گرفتند. وضعیت با حواس‌جمعی كه برای هر سه گروه يكسان بود، فقط انجام تکلیف اصلي (دورسی‌فلکشن خودگام) را دربرداشت در حالي كه وضعیت با حواس‌پرتی شامل انجام هم‌زمان تکلیف اصلی و تکلیف آدبال (وضعیت تکلیف دوگانه) بود. سیگنال‌های EEG از 28 الکترود ثبت شدند تا دو حالت توجه در وضعیت تکلیف با حواس‌جمعی یا با حواس‌پرتی از طریق استخراج ویژگی‌های زمانی و طیفی طبقه‌بندی شوند. يافته‌ها: نتايج حاصل نشان دادند كه دقت طبقه‌بندي این گروه‌ها با استفاده از تركيب ويژگي‌هاي زماني و طيفي (ويژگي‌هاي طيفی-زماني، %2.7 ± 82.3)) بيش‌تر از حالتی بود که ويژگي‌هاي زمانی (%2.2 ± 69) و طيفی (%2.6 ± 80.3) به طور جداگانه مورد استفاده قرار گرفتند. دقت طبقه‌بندی با استفاده از ترکیب مکان‌های مختلف کانال محاسبه شد و نشان داده شد که ترکیب کانال‌های آهیانه‌ای و مرکزی برای طبقه‌بندی دو حالت توجه در حین آماده‌سازی حرکت گزینه‌ی بهتری است (کانال‌های آهیانه‌ای: %1.3 ± 84.6، کانال‌های مرکزی و آهیانه‌ای: %1.5 ± 87.2)). نتیجه‌گیری: توجه کاربران نسبت به تکلیف مورد نظر را می‌توان برای انواع مختلف عوامل حواس‌پرتی تحت نظارت قرار داد. معناداری: دلالت‌هایی وجود دارند که سیستم‌های آنلاین BCI نیازمند دقت بالایی در تشخیص قصد هستند.

1-مقدمه

سیستم‌های رابط مغز و کامپیوتر (BCI) که برای توان‌ بخشی عصبی طراحی شده‌اند، امکان تعامل دوطرفه بین کاربر و محیط خارجی را با تبدیل سیگنال‌های مغزی به فرمان‌های خارجی میسر می‌سازند [1، 2]. ما در 10 سال گذشته یک سیستم BCI برای تعدیل عصبی طراحی کرده‌ایم که در آن تشخیص زمان دقیق شروع حرکت برای ایجاد انطاف‌پذیری ضروری است [3]، [4، 5]…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی پزشکی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده مهندسی پزشکی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Attention diversion
Classification of movement preparation
Brain-computer interface (BCI)

ثبت سفارش جدید