Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / خرید و دانلود
880,000

پیش از اقدام به خرید ترجمه فارسی می توایند نسخه انگلیسی را به صورت رایگان دانلود و بررسی نمایید. متن چکیده و ترجمه آن در پایین همین صفحه قابل مشاهده است.
دانلود رایگان مقاله انگلیسی
موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " زيست شناسی " با موضوع " کشت بافت گیاهی: یک ابزار زیستی برای حل مشکل تکثیر گیاهان چوبی دارویی مهم – یک مقاله مروری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کشت بافت گیاهی: یک ابزار زیستی برای حل مشکل تکثیر گیاهان چوبی دارویی مهم – یک مقاله مروری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Advanced Researc
سال انتشار
2015
کد محصول
1014292
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض



چکیده

جهان دارای گیاهان چوبی بسیار متنوعی است که بسیاری از آن ها از نظر دارویی مهم می باشند. به دلیل استفاده از آن ها در پزشکی، گیاهان چوبی نیاز به روش های تکثیر سریع و قابل اطمینانی دارند.  روش های مرسوم تکثیر مانند بریدن، قلمه زدن و لایه برداری بسیار کند هستند. ازدست رفتن سریع توانایی ریشه زایی با افزایش سن گیاهان چوبی، تکثیر آن ها را مشکل می سازد. بنابراین آن ها نیازمند روش جایگزینی هستند. تکثیر گیاه توسط کشت بافت روش احتمالی است که بر این مشکل غلبه می کند. تکنیک کشت بافت گیاه اجازه تکثیر توده ای تحت شرایط ضدعفونی شده را داده و وابسته به فصل دردسترس بودن ماده گیاهی نمی باشد. همچنین این روش ابزار بادوامی برای نیازهای فارماکولوژیکی فراهم می کند. در گزارش حاضر، تلاش هایی جهت حل مشکلات تکثیر گیاهان چوبی مهم دارویی از طریق تکنیک کشت بافت شده است.

1-مقدمه

گیاهان دارویی نقش مهمی در زندگی انسان و مقابله با بیماری ها از زمان های گذشته دارند. The  World Health  Organization تخمین زده است که بیش از 80 درصد افراد هنوز بر درمان های گیاهی برای مراقبت از سلامت خود تکیه دارند. همه سیستم های مهم دارویی مانند Allopathy,  Homeopathy,  Unani و Ayurveda بیشتر از داروهای بدست آمده از گیاهان استفاده می کنند....

 میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید


خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله زيست شناسی در موسسه البرز


این مقاله ترجمه شده زيست شناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


In vitro
Plant tissue culture
Woody plants
Medicinal plants

ثبت سفارش جدید